پرش به محتوا
خانه » بلاگ » اتاق گرانج؛ سبکی که مجسمه ی طبیعتش شورش است!

اتاق گرانج؛ سبکی که مجسمه ی طبیعتش شورش است!

  • از

گرایش های سبک گرانج مترادف با سبک کلاسیک دهه 70، نفس عجیب فرهنگ و هنر ترکیبی از عناصر وینتیج را می توان در دکوراسیون شما اعمال کرد. این سبک همچنین ترکیبی از سبک های هیپی، روستایی و سنتی قومی برای ایجاد فضای داخلی با جلوه ای منحصر به فرد است. دکور گرانج این تصور را ایجاد می کند که سازماندهی نشده است. نقوش و رنگ های مختلف در یک اتاق با هم ترکیب شده اند. با این حال، این سبک هنوز هم برای کسانی که آن را دوست دارند جذاب به نظر می رسد.

اگر از فردی مدرن و متفاوت از افراد نرمال هستید، مطمئناً باید به این طرح های داخلی گرانج را امتحان کنید. سبک گرانج با موسیقی گرانج در دهه 80 شروع شد. همچنین با موسیقی مد گرانج و طراحی گرانج آمد. اگر می خواهید آپارتمان خود را به سبک گرانج بسازید، باید اجازه دهید دیوارها “کثیف” به نظر برسند یا اجازه دهید آجرهای دیوار نمایان شوند. اما طراحی «کثیف» اصلاً کثیف به نظر نمی‌رسد — در واقع، طراحی نسبتاً ظریف، تمیز، ظریف و در هر صورت منحصربه‌فرد است. همچنین می توانید مبلمان قدیمی را قرار دهید که با سبک گرانج مطابقت داشته باشد.

چگونه دکور داخلی گرانج بسازیم؟

1. یک دیوار گرانج ایجاد کنید

برجسته ترین و مهم ترین پیاده سازی برای به تصویر کشیدن جوهر گرانج و دکوراسیون خانه پریشان، نصب یک دیوار سبک گرانج است. در زیر 3 سبک اصلی که باید به سمت آنها متمایل شوید آورده شده است.

  • دیوار بتنی مصنوعی
  • دیوار گچی ناهموار
  • تابلوهای چوبی انبار

2. مواد طبیعی را در آغوش بگیرید

برای همراهی با دیوارهای بتنی و روشنایی صنعتی، فراموش نکنید که خانه خود را با مجموعه ای از وسایل دکور طبیعی خانه پر کنید که مطابق با موارد زیر است:رنگ های خاکی بافت های خشن و آماده طرح های منحصر به فرد و جسورانه.لوازم جانبی بتنی خانه مانند قهوه بتنی و میزهای جانبی کاملاً با دیوارهای شنی که در اولین نکته درباره آن صحبت کردیم، جفت می شوند. آنها نه تنها هنگام قرار گرفتن در پس زمینه گرانج فوق العاده شیک به نظر می رسند، بلکه پوشیدن آنها نیز سخت است.

3. نورپردازی به سبک صنعتی

ما نمی توانیم به اندازه کافی بر اهمیت نور خوب تأکید کنیم. نه تنها برای تأثیر روانی مثبت ثابت شده که یک خانه به درستی روشن می شود، بلکه برای استایل نیز هست. به سبک های نورپردازی زیر فکر کنید تا دکوراسیون خانه گرانج خود را با الهام از شهرها تحسین کنید.

4. کفپوش مضطرب و روستایی.

5. سبک با پارچه های پریشان.

6. اکسسوری با لوازم خانگی صنعتی.

7.آثار انتزاعی.

8.لوازم و اتصالات

نکاتی که باید رعایت کنیم!

  • رنگبندی

سعی کنید از تم رنگ های روشن استفاده کنید.البته طرفدار رنگ تیره میتواند از ترکیب مشکی و رنگی روشن استفاده کند.(مثلا در استفاده از مشکی قرمز تمرکز کند)

  • عروسک

استفاده از عروسک های میتواند ایده ی خوبی برای تزئین اتاق باشد.البته در صورتی که به اندازه از آن استفاده شود.می توانید روی قفسه یا تخت عروسک بچینید.

  • گیاه

می توانید قفسه ها یا قسمتی از اتاق را به کاکتوس یا گیاهان دیگر اختصاص دهید.

  • تابلو اعلانات

می توانید با استفاده از نوت استیک ها مواردی که ممکن است فراموش کنید بنویسید و یا با جملات انگیزشی آن را پر کنید و تابلوی اعلاناتی متناسب با دکور اتاق بسازید.

  • آینه

معمولا آینه های قدی نمای بهتری به اتاق می دهند و علاوه بر این می توانید روی آن از ریسه های رنگی استفاده کنید یا ریسه ها را جداگانه در بخص های مختلف از اتاق (غالبا حاشیه دیوار) استفاده کنید.

  • نقاشی

اگر در نقاشی مهارت دارین میتوانید حداقل یکی از دیوار های اتاق خود را با نقاشی و طرح مورد علاقه ی خود تزئین کنید.

البته همه ی این موارد در صورتی باعث زیبایی اتاق می شود که اول از همه استایل مشخصی برای اتاق داشته و در کنار آن تم و رنگ و محتوای موارد به کار رفته متناسب با هم ( و در مواردی کوچک در تضاد با هم باشند،بعضی تضاد رنگی ها زیبایی بیشتری ایجاد میکندد)باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *