پرش به محتوا
خانه » بلاگ » اوهاگورو بتاری مراسمی عجیب

اوهاگورو بتاری مراسمی عجیب

در این مراسم خاص و عجیب هیچ دندان سفیدی نخواهید دید! در طول تاریخ آداب و رسوم های مختلفی در سراسر جهان وجود دارد که به مرور زمان تغییر کرده است یا به طور کامل از بین رفته است. اوهاگورو بتاری مراسمی عجیب در ژاپن باستان بوده است که زنان دندان های خود را کاملا سیاه می کردند. اگر به افسانه و داستان های باستانی این کشور علاقه دارید در اینجا می توانید از دیمونومی آن را مطالعه کنید. در ادامه این مراسم را بررسی می کنیم با ما همراه باشید.

اوهاگورو مراسمی عجیب در ژاپن

اوهاگورو مراسمی عجیب در ژاپن

در دنیایی زندگی می کنیم که معیار زیبایی آن دندان های سفید و منظم است. اما در زمان های قبل در دوره های کهن معیار زیبایی، سیاه بودن و نامرتب بودن دندان ها بوده است. این مراسم این اجازه را به شما می دهد تا درباره معیارهای زیبایی تصمیم دوباره بگیرید.

یکی از منحصر به فرد ترین مراسم جهان از آسیای شرقی می آید. زنان ویتنام، ژاپن و… در این مراسم شرکت می کردند تا همسرانی برای خود پیدا کنند. اوهاگورو به معنای سیاه کردند دندان است، در دوران باستان این کار توسط اشراف و طبقه بالا انجام می گرفت. بوراکومین ها یا افراد فقر حق استفاده این مراسم را نداشتند. بعد ها این مراسم توسط تمامی زنان متاهل در طبقه های مختلف انجام می شد.

در این مراسم از چه ماده‌ای استفاده می کردند؟

از روش سنتی برای رنگ زدن دندان ها استفاده می کردند. آنها براده آهن را در چای و ساکی یا همان شراب مخصوص ترکیب می کردند. آهن در اثر اکسید مایع سیاه رنگی را به وجود می آورد. مواد بدست آمده را با دارچین ترکیب می کردند تا تندی را از بین ببرند.

ماده به دست آمده را با برس به دندان های خود می زدند. برای صاف و براق بودن دندان باید لایه های زیادی را بر روی دندان های خود می زدند. در مناطق دیگر از پوست نارگیل سوخته برای سیاه کردن دندان های خود استفاده می کردند. مردمان ویتنام از حشره ای ریزی که در درخت وجود دارند به عنوان ماده رنگی استفاده می کردند.

اجرای مراسم اوهاگورو جلوگیری از خرابی دندان!

احتمال دارد که این مراسم برای شما عجیب به نظر برسید. باید بگویم که در کنار عجیب بودن آن تا حدودی برای سلامتی دهان و دندان مناسب است. موادی که در آن زمان استفاده می کردند تا حدی مانند سیلانت های دندانپزشکی مدرن هستند. به هیمن دلیل از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند.

اگر به مرور زمان آداب و مراسم ها تغییر کند، همه افراد برای داشتن دندان های سالم و تمیز تلاش های بسیاری انجام می دهند. امروزه برای سفید بودن دندان ها از مسواک و نخ دندان استفاده می کنند. مراسم بتاری نیز نوعی مسواک به حساب می آید.

این مراسم به قرن ۹ قبل از میلاد برمی گردد. به نوعی بتاری برای دختران نوجوانی بود که به سن ازدواج می رسیدند. این روش نشان دهنده بلوغ در بین نوجوانان بوده است.

آیین بلوغ در بین مردمان آسیا

از نظر ژاپنی ها دندان های سیاه و براق، به معنای بلوغ جنسی است. زنان و دختران در مراسم ازدواج دندان های خود را سیاه می کردند. از سامورایی ها تا مردمان فقیر جامعه از این آیین استفاده می کردند. در آن دوره زنان از آرایش گچی استفاده می کردند تا در زیر نور زیبا تر دیده شوند. به همین دلیل دندان های خود را سیاه می کردند تا زردی و ایرادات آنها نمایان نشود.

نه تار موی از آبروی خود را می کند نه دندان های خود را سیاه می کرد!

اوهاگورو داستان باستانی

در کتاب طب سنتی آماده است که دختری از طبقه سامورایی این آیین را بسیار بد و ناپسند می دانست و هیچ کدام از آنها را استفاده نمی کرد. تا زمانی رسید که نام این دختر به امپراتور رسید، او دستور داد تا دخترک را شکنجه کنند. اما باز هم او این کار را انجام نداد؛ او را گردن زدند و در زمان مرگش دندان های او را سیاه کردند.

آیا هنوز هم مراسم اوهاگورو بتاری انجام می گردد؟ باید بگویم که این آیین بسیار کم انجام می گیرد. زیرا در سال ۱۸۷۰ این مراسم توسط دولت متوقف شد. اما این مراسم را می توان در فیلم ها دید. تفاوت این فیلم ها در دنیایی واقعی در این است که، به عنوان فردی ترسناک ظاهر می شود.

سخن پایانی

مراسم اوهاگورو بتاری تا به حال در مناطق قدیمی آسیای شرقی مورده استفاده قرار می گیرد. در آن زمان تا سال های میلادی این آیین استفاده می شد زیرا دندان های سفید را بسیار ناپسند می دانستند. همه برداشت ها به نگاه انسان در طول تاریخ بستگی دارد که چطور جهان را می بیند و از آن استفاده می کند. از همراهی شما تا انتهای این مقاله از دیمونومی بسیار متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *