پرش به محتوا
خانه » بلاگ » شیاطین کشور ها

شیاطین کشور ها

شیطان یک موجود فراطبیعی است، که به طور معمول با شر مرتبط است.

شیاطین در اسلام سعی می کنند انسان ها را با وسوسه کردن آن ها به گناه، آموزش جادوگری به آن ها و ایجاد فساد در میان انسان ها،از خدا گمراه کنند.

شیاطین اغلب گفته می شود که به صورت دارایی به دنیای ما مراجعه می کنند، روح یا ذهن یک انسان/حیوان را در دست می گیرند و از آن ها برای جاسوسی از نژاد انسان یا انجام اعمال شیطانی علیه آن استفاده می کنند.

کتاب مقدس می گوید که شیاطین فرشتگان سقوط کرده اند. شیطان که از آن به عنوان «اژدهای بزرگ» نام می برد، ظاهراً «به زمین حمل می شد» و به دنبال آن فرشتگانش. بر اساس این، و با فرض اینکه خدا، شیطان، فرشتگان و شیاطین واقعی هستند، می توانیم با خیال راحت فرض کنیم که تفاوت زیادی بین نحوه نگاه فرشتگان و نحوه نگاه شیاطین وجود ندارد.

 کتاب مقدس ظاهر شیطان را توصیف نکرده، اما از قرن ۹ میلادی، او در هنر مسیحی با شاخ، سم، پاهای پر مو، دم و معمولاً لخت و با چنگکی در دست نمایش داده شده‌است. این ویژگی‌ها از خدایانی چون پن، پوزئیدن و بس تقلید شده‌است.

دولاهان(Dullahan)

دولاهان از شیاطین کشور ایرلند است.

دولاهان، دورهان یا دولاگان ، همچنین به نام Gan Ceann (به معنای "بدون سر" در ایرلندی)، نوعی از موجودات اساطیری در فرهنگ عامه ایرلندی است.او را سواری بدون سر، سوار بر اسبی سیاه نشان می دهند که سر خود را بالا در دست گرفته است. گفته می شود که تجسم خدای سلتیک کروم دوبه است.

موجودی که گفته میشود سوار بر اسب در جشنواره های خاص و بعد از غروب خورشید ظاهر میشود.

دولاهان معمولاً در حالت پوزخندی وحشتناک است که هر دو طرف سر را لمس می کند. چشمانش مدام در حال حرکت است و حتی در تاریک ترین شب ها می تواند سراسر حومه شهر را ببیند. گفته می شود که گوشت سر به رنگ و قوام پنیر کپک زده است.اعتقاد بر این است که دولاهان از ستون فقرات جسد انسان برای شلاق استفاده می کند و واگن آن با اشیاء تشییع جنازه تزئین شده است: در آن شمع هایی وجود دارد. جمجمه‌ها برای روشن کردن راه، پره‌های چرخ‌ها از استخوان‌های ران، و پوشش واگن از  پوست خشک‌شده انسان ساخته شده است. ایرلندی های باستانی معتقد بودند که در جایی که دولاهان سواری را متوقف می کند، یک نفر قرار است بمیرد. دولاهان نام شخص را صدا می‌زند و روح قربانی خود را می‌کشد، در این هنگام شخص بلافاصله می‌میرد.

شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه اشیاء طلایی می توانند دولاهان را مجبور به ناپدید شدن کنند.

اگر به نگاه کردن به او بیشتر از چند ثانیه ادامه دهیدیک سطل بزرگ خون از آسمان بر سر شما فرو میریزد و یا چشمانتان ناگهان میترکد.

یوکی اونا،زن برفی(雪女)

یوکی-اونا (雪女)، یا همان زن برفی، یک روح یا یوکای در فولکلور ژاپن است. وی چهره ای محبوب در ادبیات ژاپنی، مانگا و همینطور در انیمیشن ها محسوب می شود. یوکی-اونا گاهی اوقات با یاما-اوبا («عجوزه کوهستان») اشتباه گرفته می شود، اما باید دانست که این دو با هم یکی نیستند.
یوکی-اونا یا یوکی-ئونا که ترجمه آن در فارسی زن برفی می شود، در اساطیر و فولکلور ژاپن روحی خبیث و خطرناک است با چهره ی یخی و رنگ پریده که در کولاک و برف بر مردمان نمایان می شود و با واداشتن آنان به خوابیدن، آنان را طعمهٔ مرگ می سازد.
یوکی ئونا در هیئت زنی زیبا و رعنا بر افراد نمایان می گرددد.

او از روح انسان تغذیه می کند و آن را از دهان آدمی بیرون می کشد تا مثل یک تکه یخ سفت شوند!


دو جوان از بوران و برف به کلبه ای کوهستانی پناه بردند. نیمه شب، یوکی ئونا به کلبه درآمد و با دمیدن نفس خود بر چهرهٔ جوان بزرگتر، جان او را گرفت و بعد به سراغ جوان دیگر رفت و گفت به جوانی و زیبایی او رحم می کند، به شرطی که او هم این ماجرا را فراموش کند و از قتل جوان دیگر با نفس یوکی ئونا با هیچکس سخن نگوید.

آساگ سومری ها(Asag)

در شعر اساطیری سومری، آساگ یا آزاگ، دیوی هیولایی(دیو بین‌النهرینی) است، و چنان سهمگین است که که وجود او به تنهایی باعث جوش آمدن ماهیان در رودخانه‌ها می‌شود.به طوری که میتواند ماهی های مرده را زنده و تبدیل به شیطانی آبزی کند.

همچنین انسان ها را با طب ها و سردرد های شدید می کشد.

گفته می‌شود که او با همراهی فرزندان اهریمنان سنگی – که از نزدیکی او با کوه‌ها بدنیا آمده‌اند – به نبرد می‌رود.آساگ، باعث درد و رنج مردم و همچنین وسوسه آن ها به کارهای وحشتناک و بسیار بد است.

او توسط قهرمان خدای اکدی نینورتا، با استفاده از سلاح شارور و گرز سخن‌گوی، و به دنبال مشاوره از پدرش، خدا، انلیل شکست می‌خورد.

آسمودئوس آعشما دوا(Asmodeus)

در فرهنگ عامیانه فارسی، این شیطان به عنوان شیطان خشم شناخته می شود و برخی به آن آعشما دوا (Aeshma deva) می گویند. از این موجود در برخی کتاب های باستان نام برده شده است. شخصیت سارا توسط این دیو بارها شکنجه شده است.هر بار که سارا تلاش کرد ازدواج کند، این شیطان قبل از ازدواج آن مرد را کشت!

به هر حال آسمادئوس هم یکی از ترسناک ترین شیاطین دنیا در فرهنگ فارسی است.

فورفور فورسیفر (Furfur)

در دیمونولوژی، فورفور ارل(رهبر) بزرگ قدرتمند جهنمی است که حاکم بیست و شش لژیون شیاطین است. او دروغگو است مگر اینکه مجبور شود وارد یک مثلث جادویی شود که در آن به هر سوالی پاسخ های واقعی می دهد و با صدایی خشن صحبت می کند. فورفور باعث عشق بین زن و مرد می شود، طوفان، تندر، رعد و برق ایجاد می کند و چیزهای مخفی و الهی را آموزش می دهد.

فورفور فورسیفر شیطانی از آمریکای جنوبی است نام آن کلمه ای لاتین برای رذل است.

در شکل انسان او به عنوان یک زن زیبا با موهای بلوند، چشمان آبی، و بال های سفید ظاهر می شود. در فرم شیطان او به عنوان یک گوزن در حال پرواز با دم آتشین ظاهر می شود.

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *