پرش به محتوا
خانه » بلاگ » طراح خلاق ریچارد کوئین الهام از سبک گوتیک

طراح خلاق ریچارد کوئین الهام از سبک گوتیک

  • از
طراح خلاق ریچارد کوئین در ستایش سبک گوتین

ریچارد کوئین طراح ۳۳ ساله اهل انگلستان است. کوئین در سن ۲۱ سالگی علاقه‌ی خود را به  طراحی لباس پیدا کرد. استفاده از سبک آوانگارد و زیبایی را می توان در تمامی مجموعه های کوئین دید. معروفیت این طراح زمانی گسترش یافت که در هفته مد لندن مجموعه‌ای را برای یادبود پدرش طراحی کرد. در ادامه با دیمونومی سعی داریم که مجموعه BLAK از طراح خلاق ریچارد کوئین را تحلیل کنیم، باما همراه باشید.

شرح کوتاهی از زندگی طراح خلاق ریچارد کوئین

نشریه ووگ درباره این طراح بیان کرده است که او اهل تبار ایرلندی است. همچنین در ران وی، یادبود پدرم از رقص های ایرلندی و لباس های آنها، در مجموعه خود استفاده کرده است. نشریه ووگ نقل قولی از این طراح چاپ کرده است: علاقه زیادی به آداب و رسوم قبایل مختلف در دوره های قبل دارم. بنابراین در کالکشن In memory of my father رقصند باله با اجرای تند و زیبای ران وی را آغاز کرد. دخترانی با لباس های سیاه که با گل تزیین کرده اند، در حال اجرای رقص ایرلندی وارد شدند.

طراح خلاق ریچارد کوئین در سن ۲۶ سالگی استودیوی چاپ و طراحی لباس خود را در کنار کسب و کار پدرش برپا کرد. پدر او پاتریک فرزندان خود را بسیار حمایت می کرد. همچنین به انتخاب پسرش ریچارد احترام می گذاشت. پاتریک، کوئین را تشویق می کرد تا نام تجاری خود را تاسیس کند و یک خانه مد در لندن با نام خود برپا کند.

آشنایی با امضای کار های ریچارد کوئین در تمامی کالکشن هایش

آشنایی با امضای کار های  طراح خلاق ریچارد کوئین

طراح خلاق ریچارد کوئین در مجموعه های قبلی خود تمایل زیادی به سبک های دراماتیک و گل های چاپی ماکسیمالیستی انگلیسی، داشت‌. همچنین توجه زیادی به تناسبات در لباس ها دارد. استفاده از پارچه های سبک و آهاردار و لباس های گلدوزی، امضا کار او را به خوبی نمایان کرده اند. اما او در مجموعه BLAK از ماسک های توری و پلاستیکی، استفاده کرده است. در این ران وی، مدل ها آزادانه و عمدا نزدیک تماشاگران حرکت می کردند تا سبکی و زیبای لباس ها را به نمایش بگذارند.

بررسی مجموعه BLAK؛ از طراح خلاق ریچارد کوئین

در این کالکشن از سبک گاث استفاده کرده است. در تمامی لوک های این مجموعه رنگ سیاه را به خوبی می بینیم. استفاده از تورهای دست دوزی با سنگ و مروارید سیاه و مات، نماینده خوبی برای ملکه های ترسناک و کاریزماتیک در داستان های خیالی و قدیمی است. گلدوزی این مجموعه با همکاری، خانه گلدوزی هند صورت گرفته است. مجموعه بلک نزدیک ترین طراحی به مد فاخر است که مد لندن تا به حال دیده است.

استفاد‌ه از پارچه های سبک و اشرافی و به کار بردن والان های اغراق آمیز در یقه و پایین لباس، سبک گوتیک را به خوبی به نمایش گذاشته است. مجله ووگ در انتشار مقاله خود درباره کالکشن جدید ریچارد کوئین نوشته است، این مجموعه را می توان ادامه دهنده و کامل کننده کالکشن به یاد پدرم (In memory of my father) دانست. زیرا در ران وی بلک، مدل لباس عزاداری و مراسم ختم را می توان دید.

طرح های او به گونه ای باشکوه و زیبا هستند که اکثرا این ایده را مطرح می کنند، مجموعه های او باید برای نمایش به موزه مد پاریس بروند. اما کوئین مصمم است که خانه مد خود را در لندن جهانی کند. تا بتواند ایرلند را که در آن به دنیا آمده است، سربلند کند.

کلام پایانی

طراح خلاق ریچارد کوئین با استفاده از آداب و رسوم محل تولد خود، توانست خانه مدی را در لندن بسازد. کوئین در مجموعه بلک و به یاد پدرم، اندوه را به سیاهی شب و سپس عبور از آن و رسیدن به نور، تبدیل کرد. همچنین او غرور و اقتدار خانواده و حتی حاضران در ران وی را برانگیخت. از همراهی شما تا پایان این مقاله متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *