پرش به محتوا
خانه » بلاگ » افسانه های ژاپنی و رازهای مخوف آنها

افسانه های ژاپنی و رازهای مخوف آنها

تا چه اندازه با افسانه و اساطیر ژاپنی آشنایی دارید؟ آیا تا به حال داستانی در مورد آنها می دانید؟ اگر به کشف رمز و راز آن ها تمایل دارید، این مقاله کاملا مختص شماست و برایتان جذاب خواهد بود. البته جالب است بدانید که این افسانه ها منشا مبهمی دارند. اغلب این داستان ها توسط مردم به عنوان داستانی واقعی به حساب می آید. در این مطلب از سایت دیمونومی قصد داریم سه مورد پرتکرارترین افسانه های ژاپنی را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

سه مورد از پرتکرارترین افسانه های ژاپنی را بشناسید!

برخی افراد تصور می کنند که این داستان هایی که بین مردم شکل گرفته است، کاملا تخیلی و ساخته ذهن آن هاست. اما برخی دیگر افراد اعتقاد دارند که همه این داستان ها از دل واقعیت بیرون آمده است و باید از آن ها دوری کرد. در ادامه به سه مورد از پرتکرارترین این افسانه ها خواهیم پرداخت. اگر فرهنگ ژاپنی را دوست دارید و به آن علاقه مند هستید، این مطلب برای شما مفید خواهد بود.

آکامانتو، شنل قرمزی در دل افسانه های ژاپنی

شنل قرمزی در دل افسانه های ژاپنی

همانطور که می دانید، حمام یکی از محبوب ترین مکان ها در افسانه های ژاپنی است. شنل قرمز یک روح مذکر است که شنل یا ماسکی به رنگ قرمز دارد. جالب است بدانید که این روح جان قربانیان خود را در حمام یا دستشویی های عمومی میگیرد. به نظر شما آکامانتو چگونه روح قربانیان خود را تسخیر می کند؟ این روح با یک صدای ترسناک و مخوف مردانه صرفا یک سوال از قربانیان می پرسند. که کارت قرمز را می خواهید یا آبی؟

اگر شما در چنین شرایطی بودید، کدام کارت را انتخاب می کردید؟ من که بودم هیچ کدام کارت ها را انتخاب نمی کردم و فقط فرار می کردم! به طور کلی در پاسخ به سوال آکامانتو اگر کارت آبی را انتخاب کردید، در آب خفه خواهید شد. اگر هم کارت قرمز را انتخاب کردید، به عاقبتی خونین دچار می شوید. اگر هم فکر می کنید که با بازی دادن این روح  و انتخاب رنگ دیگری می توانید او را دست به سر کنید، بدانید سخت در اشتباه هستید و این فکر را از سرتان بیرون کنید. تنها راه این است که هیچ کارتی را انتخاب نکنید و فقط فرار کنید.

تکه تکه، یک روح انتقام جو

در واقع تکه تکه یک روح انتقام خطرناک و انتقام جو است. برخی افراد می گویند که تکه تکه روی ریل قطار افتاده است و قطار هم به سرعت از روی او رد شده. نکته جالب ماجرا این است که بعد از رد شدن قطار، بدن او به دو نیم تقسیم شد به صورتی که این روح، پا ندارد و به سختی خودش را با دست هایش روی زمین می کشد. براساس افسانه های ژاپنی گفته می شود این روح ایستگاه های قطار ژاپن را تسخیر می کند.

حال اگر با این روح تسخیر شده مواجهه شدید، به نظرتان بهترین کار چیست؟ بله درست است! فقط بدوید و فرار کنید. اگر این روح به شما برسد قطعا شما را با داسی که دارد، به دو نیم تقسیم می کند. شاید با خود بگویید که این روح پا ندارد، چگونه ممکن است که به شما برسد؟ در پاسخ باید بگوییم که این روح با این که پا ندارد و به صورت سینه خیز به سرعت دنبالتان خواهد کرد. اگر تکه تکه را دیدید، آخر کار خود بدانید و برای زنده ماندن سعی نکنید!

کوچیساکه اونا، بدنام ترین افسانه ژاپنی

بدنام ترین افسانه های ژاپنی

اگر در پاسخ به سوالش جواب منفی بدهید، بدون شک شما را با قیچی خود خواهد کشت. اگر پاسخ مثبت بدهید به نظرتان اون چه واکنشی نشان می دهد؟ ماسک را از صورتش بر میدارد و یک لبخند ترسناک تحویل شما می دهد. در همین حال است که دهان شما را نیز مانند دهان خود گوش تا گوش می برد. بهترین کار در پاسخ به سوال این است که بگویید متوسط به نظر میرسی، سپس فقط فرار کنید!

یکی از محبوب ترین افسانه های ژاپنی زن دهان بریده یا کوچیساکه اونا است. این روح برای فریب قربانیانش خود را در ظاهر زنی زیبا نشان می دهد و شبانه در خیابان های شهر پرسه می زند. یکی از ویژگی های بارز این روح این است که ماسکی را بر روی صورت خود می گذارد که دهان بریده اش پنهان کند. در شب با کوچیساکه اونا مواجهه شدید، او از شما در مورد زیبایی خود سوال می پرسد.

کلام آخر

همانطور که کمی قبل گفتیم؛ برخی افراد معتقدند این داستان ها، ساخته ذهن انسان هستند. برخی دیگر نیز تصور می کنند که این داستان ها واقعی هستند و باید از آن ها دوری کرد. نظر شما چیست؟ در این مطلب از سایت دیمونومی سعی کردیم سه مورد از پرتکرارترین افسانه های ژاپنی را به شما عزیزان معرفی کنیم. حال تصمیم با شماست که این داستان ها را واقعی تصور کنید یا تخیلی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *