پرش به محتوا
خانه » بلاگ » انمیودو؛ تلفیق یوکای و آیین در ژاپن

انمیودو؛ تلفیق یوکای و آیین در ژاپن

این کتاب، علم ماورائی را در دو بعد اساطیر و آیین بررسی می کند. انمیودو به معنای ماورا و جادو است. در تمامی سرزمین ها اعتقاد های وجود دارد که باور آنها، مردم را به یک سو حرکت می دهند. ژاپنی ها باور دارند که جادو و یوکای ها در پدیده های طبیعی و افراد دانا وجود دارد. در ادامه سعی کردیم کتاب انمیودو؛ تلفیق یوکای و آیین در ژاپن را به طور خلاصه به شما معرفی کنیم با دیمونومی همراه باشید.

انمیودو به چه معناست و چه کاربردی دارد؟

انمیودو کتاب اسرارآمیز جهان

در فرهنگ ژاپن هر فرد یا اجسام بی جان دارای هاله های انرژی هستند که می توان آنها را ری، کی نامید. ریکی نوعی راهکار درمانی است که پزشکان برا انرژی درمانی از آن استفاده می کنند. این نوع درمان در قدیم باستان این کشور بسیار مرسوم بوده است.

تفاوت این راهکار در قرن جدید با قدیم باستان در روش استفاده آن است. پزشکان آن دوران را یوتو یا همان جادوگر می دانستند. یوتوها با انرژی یوکای افراد بیمار را درمان می کردند. شباهت آنها استفاده از کف دست است. زیرا درمان با کف دست انرژی عاطفی و درمانی از پزشک به بیمار منتقل می شود.

ریکی یا ری کی یک شبه علم است که نمی توان آن را برای هر بیماری مثل سرطان، افسردگی و یا حتی اضطراب استفاده کرد. بنابراین نمی توان آن را درمانی جایگزین دانست. در زمان های قدیم این روش با آیین های مختلفی همراه بوده است؛ به طور مثال: افرادی که بیماری آنها را ناشناخته می دانستند، فرد را در جلوی خدای نفرین شده قربانی می کردند تا دیگر افراد خانواده جان سالم به در ببرند.

در ادامه به چرا یوکای بخش مهمی از فرهنگ ژاپن هست را به طور کامل توضیح خواهیم داد، باما همراه باشید.

چرا یوکای بخش مهمی از فرهنگ ژاپن را در بردارد؟

یوکای ژاپنی

باید بگویم که در هر فرهنگ باورهای توسط امپراتوران و افراد سیاسی به وجود می آید که مردمان خود را به یک سو هدایت کنند. همچنین این باورها را به افسانه های تبدیل کردند که در فرهنگ آنها باقی مانده است. در این فرهنگ کامی یا ارواحی را مورد پرستش قرار می دادند که روح های شیطانی و جنگجو جز از آن بودند.

سربازان و فرماندهان خود را طلسم می کردند که بتوانند سپاه دشمن را نابود کنند. همچنین اگر یکی از فرماندهان آنها شکست می خورد، روح او بتواند سپاه دشمن را نابود کند. در کتاب و تومار های که باقی مانده است تصاویر ارواح خیر و شر را در کنار امپراتوری ها می تواند دید.

مشخصات کتاب انمیودو؛ تلفیق یوکای و آیین در ژاپن

اساطیر خیر

همان طور که در بالا گفتیم این کتاب به بررسی فلسفه و تاریخ ماورائی ژاپن پرداخته است. همچنین اساطیر و باورهای مردم در هر سلسله را بررسی کرده است. مردم ژاپن بسیار جنگجو بودند که شمشیر های خود را به عنوان خدای خود یا کامی می دانستند. این کتاب دارای ۶۰۶ صفحه است که اولین بار در سال ۱۳۹۸ به زبان فارسی ترجمه کردند.

این کتاب ۶۰۶ صفحه ای به سه فصل تقسیم شده است که در فصل اول به طور کامل آیین اساطیری را مورد قرار داده است. همچین فرقه ها و آیین های که به هم مربوط هستند را بررسی می کند. در این کتاب طور کامل فرقه ها و عالم خلقت و معابد را بررسی کرده است.

در فصل دوم با استفاده از منابع اصلی، ۳۳۰ یوکای و موجودات افسانه ای را با تصویر کهن آورده است. فصل آخر وارد دنیای مدرن وارد و کم کم باور مردم به سوی مدرن بودن تغییر کرد.

نتیجه گیری

محمد بنیامین کشاور اولین نویسنده و باستان شناسان ایرانی بوده که درباره انمیودو در آیین یوکای را پدید آورده است. در حال حاضر این کتاب جامع ترین کتاب درباره فرهنگ این سرزمین است.

کتاب اوماگاتوکی ملاقات ارواح یوکای در اساطیر ژاپنی نیز آیین های کامی ها را با تصویر کهن بیان کرده است. همچین اگر به افسانه های اساطیری علاقه دارید این مقاله مخصوص شما است. از همراهی شما تا آخر این مقاله با دیمونومی بسیار ممنونیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *