پرش به محتوا
خانه » بلاگ » اوت کوتور خونین، کالکشن بهار رابرت ون

اوت کوتور خونین، کالکشن بهار رابرت ون

  • از
اوت کوتور خونین، کالکشن بهار

رابرت ون طراح خلاق اهل چین است‌. او در زمینه فشن و طراحی لباس، بسیار موفق بوده است. همچنین رابرت کالکشن هایش را بر اساس طرح یک داستان، ارائه می دهد. چرا این کالکشن را به اوت کوتور خونین نسبت می دهند؟ در این مقاله قصد داریم یکی از جنجالی ترین و سورئالیسم ترین فشن شوی رابرت ون را مورد بررسی قرار دهیم.

نقد و بررسی کالکشن اوت کوتور خونین

رابرت ون طراحی با خلاقیت بالایی است، که فیلم های ترسناک را به کوتور پاریس برد. او سمبل تمامی فیلم های ترسناک در دنیای فشن است. کالکشن اوت کوتور خونین ثابت می کند که می توان هر موضوعی را وارد دنیای مد کرد. او به زیبا ترین شکل فیلم های ترسناک را در لباس های خود به کار برده است.

رابرت ون که در حال تقویت پایه و هویت برند خود است. لوک های قدیمی برند خود را در این مجموعه نیز به کار برده است. می توان به لباس های کریستالی دوزی شده مثل قطره های بارون اشاره کرد. استفاده از سیلوئت های مجسمه ای که امضای ون هستند به خوبی در تمامی کالکشن های او دیده می شود. کلاه های بارونی که در کارهای قبلی هم دیده بودیم، در این کالکشن نیز استفاده شده بود.

ترس ها تا اوت کوتور خونین

لکه های جوهر و رنگ که نماد خون در اثر قتل یا خودکشی است روی چند تا از لباس های رابرت ون دیده می شود. همچنین گل سرسبد این ران وی لباس عروسی با لکه های خون کریستالی است. لباس های از فیلم خون آشام نیز در این کالکشن وجود دارد. با برگذاری این ران وی مهارت بالای طراحی، اجرا و دوخت رابرت وون و تیمش را به خوبی نمایان می کند.

تحلیل لباس ها بر اساس فیلم های ترسناک

در ابتدا لباس های کریستالی که مانند قطره باران است، ران وی را آغاز کردند. این مدل طراحی نشان دهنده قربانی های است که در شب های بارانی، به قتل رسیده‌اند. مدل های که با ماسک صورت های خود را پوشانده‌اند. روی لباس هایشان آینه های شکسته به کار رفته که نماد هویت قاتلان سریالی است.

در ادامه مدلی که مانکن قرمز رنگی را بر دوش خود حمل می کند، وارد ران وی شد. این لباس نماد ارواح انتقام جو را دارد که بر دوش افراد قرار می گیرد و زندگی فرد را ویران می کنند. در لوک های بعدی استفاده از گل های سمی در طبیعت را می توان دید. این گل ها سمبل عشق دروغین هستند. بنابراین استفاده از گل های سمی و خطرناک، مورد مناسبی برای داستان های ترسناک است.

در لوک بعدی لباس های لکه دار، وارد ران وی شدند. برخی این لوک را این گونه تحلیل می کنند، این لکه ها نشان دهنده نور امید در روح آدم است. برخی دیگر می گویند این لکه‌ ها ضربه های عاطفی و جسمانی است که به افراد به یک دیگر وارد می کنند.  در کالکشن اوت کوتور خونین مدلی با کلاهی وارد می شود که اکثریت را جذب خود کرد است. زیرا نیمی از آن را با کریستال های سرخ رنگ درست کرده بودند. می توان آن را این گونه خواند که جمجمه سر فرد در اثر ضربه خرد و خون ریزی کرده است‌. همچنین با این ایده جدید، رابرت ون خلاقیت و حرفه ای بودن خود را بیان کرد.

کلام پایانی

در آخر لباسی از جنس تور وارد ران وی می شود که بر روی آن متن های قرار دارد. این متن ها نوشته‌ دختری ۱۵ ساله است که علاقه ی خود را به مردی ۳۸ ابراز کرده. اما با مخالفت خانواده خود مواجه می شود و او بعد از نامه خداحافظی، خود را به کام مرگ رساند. همان طور که گفتیم گل سر سبد این کالکشن با عنوان عروس مرده وارد می شود. این لباس عروسی اجباری و سپس مرگ خود خواسته زنان را نمایان می کند.

رابرت ون، طراحی سورئالیسم در دنیای مد است. همچنین این کالکشن را اوت کوتور خونین نیز می نامند. سالوادور دالی اولین فردی بود که دنیای سورئالیسم را با دنیای مد ترکیب کرد. همچنین او این باور مردم را تغییر داد. بنابراین رابرت ون به ما یادآوری کرد که دنیای مد حد و مرزی ندارد. از همراهی شما با دیمونومی متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *