پرش به محتوا
خانه » بلاگ » اوماگاتوکی ملاقات ارواح یوکای در اساطیر ژاپنی

اوماگاتوکی ملاقات ارواح یوکای در اساطیر ژاپنی

اوماگاتوکی ملاقات ارواح یوکای اساطیر کهن و باستانی در آیین های ژاپن را بیان می کند. این کتاب را نعیمه زنگنه به زبان فارسی ترجمه کرده است. در این کتاب دین امپراتور و مردم شینو که کامی های مختلفی را پرستش می کنند تا ارواح نیاکان خود را دوباره به این جهان باز گردانند. در ادامه با دیمونومی همراه باشید تا یوکای های این کتاب را بررسی کنیم.

مشخصات کتاب اوماگاتوکی ملاقات ارواح یوکای

همان طور که گفتیم این کتاب توسط نعیمه زنگنه ترجمه شده است. کتاب اوماگاتوکی دارای ۲۱۳ صفحه است است در دسته بندی فلسفه قدیم و قرون وسطی قرار می گیرد. این کتاب توسط انتشارات هورین به چاپ رسیده است. اولین چاپ این کتاب در سال ۱۴۰۲ بوده است. در ادامه معانی کلمه یوکای را توضیح خواهیم داد، با همراه باشید.

یوکای چیست؟

اوماگاتوکی یوکای سیوجی

کامی به معنای دیو، روح یا رده ای از اوباکه در افسانه یا فولکلور ژاپنی است. یوکای ها گونه های مختلفی دارند؛ مانند: جانور های نیمه انسانی یا به عبارتی کاپا و تنگو است. کاپا در دیانت شینتو جنی است که در آب زندگی می کند. در نقاشی ها او را در حجم کودک با اندامی انسانی ترسیم می کنند که خصوصیات قورباغه را دارد. او را از خدایان آب یا سویی جین می دانند.

یوکای ها دارای نیروی ماروا طبیعی و معنوی دارند. هر کدام از یوکای ها نیروی جاودانه مخصوص به خود را دارند. به همین دلیل رو در رو شدن انسان با یوکای ها را خطرناک می دانند. زیرا آنها در آدمی برنامه های می بینند که از درک و فهم دور است.

معرفی کتاب اوماگاتوکی ملاقات با یوکای در اساطیر

یوکای شینتو در کتاب اوماگاتوکی

در دین شینتو مردم باور دارند که ملاقات یوکای می توانند ارواح نیاکان خود را با واسته پدیده های طبیعی مانند: باران، کوه و حتی دریا، دیدار کنند. حاکمان یاماتو برا کنترل کردن مردمان خود آنها را با داستان های مرتبط با ارواح و آفرینش مجدد متصل می کردند.

این داستان ها درباره خلقت جهان در مذهب آنها به مرکزیت تبدیل شد. هنگامی که نوشتن در این کشور آغاز شد، کتاب ها و تومار های درباره امپراتوران و همکاری با ارواح یا کامی ها نوشته شد. در قرن های بعدی تومار های مربوط به اسطوره ها و فولکلور های ژاپنی فهرست شد. که عجیب ترین موجوداتی که واقعیت وجود داشتند در آن ترسیم کردند.

نکات جالبی درباره این تومارها وجود دارد به گفته باستان شناسان این موجودات افسانه ای بی درنگ وجود داشته است. زیرا انسان در آن زمان تصویری را ترسیم می کرد که آن را دیده است. همچنین استفاده از این تومارها جنبه درمانی توسط یوکای ها دارد.

آیا هنر در این کتاب جای دارد؟

بله، زیرا در باستان قدیم، روز های مهم و وقایع را به صورت تصویری ثبت می کردند. در این کتاب تصویر های از ارواح شیطانی و اسطوره ها آمده است که در باور مردم جای دارد. مردم ژاپن بسیار خرافاتی و متعصب به افسانه های عجیب خود هستند.

در قرن هفدهم این داستان های ارواح و موجودات افسانه ای محبوبیت زیادی پیدا کردند. به همین دلیل اولین هنرمندان مجموعه های اسطوره ای خود را گردآوری کردند. توری یاما سکیئن در عصر ادو از فولکلور های افسانه ای، یوکای یا ارواح زیادی را آفرید.

نتیجه گیری

کتاب اوماگاتوکی ملاقات ارواح یوکای در اساطیر ژاپن یکی از کامل ترین کتاب ها در زمینه اساطیر ژاپنی است. این سرزمین آیین های بسیار عجیب و ترسناکی دارد. این مردم خونخوار بودند که از طلسم های شیطانی زیادی استفاده می کردند. این کتاب درباره تمامی فرهنگ های این سرزمین بسیار کامل توضیح داده است. از همراهی شما تا انتهای این مقاله از دیمونومی بسیار متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *