پرش به محتوا
خانه » بلاگ » ژان دارک | بازگشت دوباره به دنیای مد

ژان دارک | بازگشت دوباره به دنیای مد

  • از
ژان دارک | بازگشت دوباره او به دنیای مد

مک کوئین طراح اصلی برند ژیوانشی است. او توانست با طرح های بی‌ نظیر خود دنیای مد را متحیر کند. همچنین او بهترین طراح مد در سال ۲۰۰۳ شد. او در لندن به دنیا آمد‌ است. ۱۶ ساله بود که مدرسه را رها و به دنبال علاقه خود یعنی طراح لباس رفت.

الکساندر مک کوئین با مجموعه جک قصاب جهانی گردید. همچنین الکساندر سعی می کند در کار های خود داستان های اساطیری به کار ببرد. در ادامه سعی داریم مجموعه ۱۹۹۸ لی الکساندر که از زندگی رهبر فرانسه ژان دارک استفاده کرده است، مورد بررسی قرار دهیم. با دیمونومی همراه باشید.

ژان دارک کیست؟ چرا مورد توجه الکساندر مک کوئین قرار گرفته است؟

ژان دارک کیست

همان طور که گفته شد الکساندر به عنوان طراح اصلی برند ژیوانشی در فرانسه است، انتخاب شد. به همین دلیل او در بین بریتانیا و فرانسه در حال رفته آمد بود. نام کالکشن جدید خود را Joan قرار داد زیرا در نزدیکی محله کار خود، مجسمه زنی قرار گرفته بود که او را Jeanne D’Arc می نامیدند. به همین دلیل از نام این بانو استفاده کرد.

این مجموعه بر گرفته از زندگی دخترک دهقانی است که در ۱۷ سالگی او را دوشیزه اورلئان می خواندند. این دهکده نشین قهرمان ملی فرانسه است. به همین دلیل او را به عنوان قدیسه کلیسای کاتولیک می دانند. در جنگ صد ساله، رهبر یکی از ارتش فرانسه بوده است. به عنوان فرزند پنجم خانواده کشاورز دارک به دنیا آمد. او را ژانت صدا می کردنند. چرا او را قدیسه می نامیدند؟ زیرا او در بامداد عید مسیحیت به دنیا آمد بود.

اولین بار او ندای آسمانی را در سن ۱۲ سالگی در مزرعه پدرش شنید که او را به یاری رساند به شاهزاده فرانسه فرا می خواند. دارک در این باره با کسی صحبت نکرد تا زمانی که دوباره ندای آسمانی به او نازل شد تا او به یاری فرانسه بشتابد. سپس او با خانواده‌ خود درباره این موضوع صحبت کرد تا شاهزاده فرانسه را ملاقات کند. ژان دارک دختری زیبا و لبخند دلنشین داشت. همچنین او بسیار مهربان و پاک دامن بود. ژانت از همان ابتدا خواهان خدمت در ارتش بود که به او این اجازه را ندادند. ندا های آسمانی برای جلوگیری از خطرات، به او دستور داده بودند که لباس مردانه بر تن کند. شارل هفتم به او اجازه رهبری را داد تا بتواند اورلئان را آزاد کند. زیرا این محله را انگلستان محاصره کرده بود.

ندای آسمانی ژان دارک

ژانت درحالی که روزه بود، در روز جمعه سال ۱۴۲۹ با کمک خزانه دار اورلئان، شهر را آزاد کنند. همچنین او با اعتماد بنفسی که داشت روحیه سربازان خود را تقویت می کرد. به همین دلیل اجازه نمی داد که سربازانش با زنان بدکاره به گناه بیوفتند.

چه بلای بر سر ژان دارک دخترک اورلئان افتاد؟

لقب اشرافی دوک را به خانواده او دادند. در قدم بعدی سعی کرد که پادشاه را متقاعد کند که پاریس را از دست دوک بورگونی آزاد کنند. اما با شکست در برابر انگلستان روبه رو شدند. ژان دارک به سمت شهر کوچکی که از آنها درخواست کمک کرده بود، لشکر کشی کرد؛ اما اهالی آنجا به دلیل محاصره و درگیری که با بورگینیون ها داشتند، از ورود ژان دارک جلوگیری کرد. باعث دستگیری ژان شد.

با اصرار همسر بورگینی ژان را با قیمت بالای به انگلستان فروختند. حکومت انگلستان گروهی از روحانیون را جمع کرد که با حکومت شارل هفتم مخالف بودند تا علیه ژانت شهادت دوغین بدهند. اتهامات او را پوشش لباس مردانه، فرار از زندانی با ارتفاع هجده متری و اصرار بر دریافت الهام از جانب قدیسان، خوانند. دختر دهقان به تنهای از خود درمقابل اتهامات دفاع می کرد.

در آخر او را شکنجه نکردند زیرا او با گفتن اگر مرا شکنجه کنید شهادت دورغین خواهم داد اگر هوشیاری خودم را بدست آورم شهادت خود را پس خواهم گرفت. در بامداد با پوشیدن پراهنی سفید و کلاه کاغذی در سن ۱۹ سالگی او را به میدان بازار بردند و او را سوزاندند. همچنین بعدها مادر و برادر او به کلیسا رفتند و درخواست برگزاری دادگاه دوباره را دادند، که با ۱۱۵ شاهد دخترک دهقان بیگناه و لقب قدیس به او بازگشت.

زنده شدن ژانت دخترک دهگان در فشن شوی الکساندر مک کوئین

همان طور که گفتیم مک کوئین با الهام از زندگی دخترک ۱۹ ساله مجموعه خود را طراحی کرد. در این مجموعه می توان لباس های زرهی را دید که نماد رهبر کوچک و سربازان شجاع فرانسه است. لباس های در این مجموعه قرار داده بودند که آستین های آن به پشت بسته شده بود. زیرا این نوع لباس ها، نمایان کننده محدودیت زنان در طول تاریخ است. همچنین می توان این لباس ها را نماد سوزاندن دخترک دانست. لوک پایانی با پوشیدن ماسکی کاغذی که در آتش محاصره بود ران وی را به پایان رساند. لی الکساندر مک کوئین در مجموعه Joan توانست ژانت پاکدامن و شجاع را دوباره زنده کند.

کلام آخر

الکساندر سعی کرد در این ران وی به ما فهماند، می توان داستان های اساطیری را در دنیای مد استفاده کرد. همچنین در لوک های این مجموعه به خوبی نمایان بود. بنا بر این می توان از داستان ژان دارک نتیجه گرفت که فداکاری و شجاعت سن و سال ندارد. از همراهی شما تا انتهای این مقاله ممنونیم.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *