پرش به محتوا
خانه » بلاگ » گذر زمان فصل ها با رابرت ون

گذر زمان فصل ها با رابرت ون

  • از
گذر زمان فصل ها با رابرت ون

رابرت ون طراح برجسته و خلاق چینی است. او یکی از برجسته ترین چهره های صنعت فشن به حساب می آید. به همین دلیل هر لوک از مجموعه او به راحتی قابل تشخیص است. او در تمامی مجموعه هایش از لباس های سوخته و چتر، استفاده می کند. در طراحی کالکشن گذر زمان فصل ها از رنگ های سرزنده و هیجان انگیز طبیعت، الهام گرفته است. در ادامه ران وی سورئالیسم رابرت ون را نقد و بررسی می کنیم. اگر به فشن شو هایی در زمینه سورئالیسم علاقه دارید، مقاله سیرک کید سوپر کالم دیلن را از دیمونومی مطالعه کنید.

خلاصه‌ای از زندگی رابرت ون

او در هنگ کنگ چین متولد شد. تحصیل کرده در کالج مد لندن است. ون قبل از اینکه اولین طراحی های خود را به نمایش بگذارد، در نشریه های مد کار می کرده. رابرت اولین بار لباس های خلاقانه خود را در اتاق شخصی خود تولید کرد. بعد ها در سال ۲۰۱۴ یک سرمایه گذار به او پیشنهاد همکاری داد و باعث ساخت برند رابرت ون شد.

نقد و بررسی کالکشن گذر زمان فصل ها اثر رابرت ون

نقد و بررسی کالکشن گذر زمان فصل ها اثر رابرت وون

کالکشن گذر زمان فصل ها رابرت ون، ثابت می کنه که هر موضوعی رو میشه وارد فشن شو کرد. چند لوک از کالکشن بارش برف را به خوبی نمایان کردند. کم کم تغییر فصل را در کالکشن می بینیم. سپس وارد بهار می شویم. شکوفه های صورتی نماینده های خوبی برای فصل بهار است. همان طور که گفتیم لباس های سوخته امضایی بر تمام طرح های رابرت ون هستند.

در این کالکشن لباس های سوخته، نماد تابستان است. این لباس ها به حدی معروف و مطرح هستند که می توان به تن سلبریتی‌ های مثل، لیدی گاگا، بیانسه و کارد بی دید. مجموعه لباس های این برند، هندسی و سیلوئت آن مجسه وار است.

همچنین رابرت ون با رنگ ها، آسمان و طبیعت تابستونی را به خوبی به نمایش گذاشت. همچنین رنگ های پاییزی در این کالکشن دیده می شود. در لوک های بعدی پروانه های بر روی لباس وجود دارد که به خوبی گذر زمان را به ما یادآوری می کند‌.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن Passage-of-the-Seasons-with-Robert-Vann5-1024x576.jpg است

در آخر چهار لوک پایانی کالکشن گذر زمان فصل ها نماد پوست، گوشت، اسکلت و روح است که باز هم می تواند به گذر زمان اشاره کرد، وارد ران وی شدند. با لباس آخر رابرت ون می خواهد نشان بدهد که روح هیچ وقت از بین نمی رود و نامیرا است. می توان گفت که مانند انرژی از حالتی به حالت دیگر، تبدیل و به هستی باز می گردد.

کالکشن گذر زمان فصل ها نماد پوست، گوشت، اسکلت و روح است
نماد روح
گوشت، پوست، اسکلت

نتیجه گیری

رابرت ون با طرح سوال های مثل؛ چرا دارم در حرفه فشن فعالیت می کنم؟ چرا خیلی وقت هست که دارم یک کار را انجام می دهم؟ همچنین چرا اصرار بر ادامه این حرفه دارم؟ کالکشن گذر زمان فصل ها را خلق کرد. پس قبل از شروع هر کاری باید چند سوال درباره کارتان از خودتان بپرسد. همچین رابرت ون در این کالکشن به ما یادآوری کرد که ما بعد از مرگ به طبیعت بر خواهیم گشت. بنابراین روح ما از بین نخواهد رفت و به دنیای پس از مرگ باز می گردد. از همراهی شما تا انتهای این مقاله متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *