پرش به محتوا
خانه » بلاگ » برند ورساچه + قتل در دنیای مد، مرگ جیانی

برند ورساچه + قتل در دنیای مد، مرگ جیانی

  • از
قتل در دنیای مد + مرگ جیانی طراح برند ورساچه

جیانی ورساچه دسامبر ۱۹۴۶ در ایتالیا به دنیا آمد. مادر این خانواده خیاط بود. این مورد باعث شد که جیانی علاقه زیادی به دنیای مد و فشن پیدا کند. برند ورساچه با طراحی های جسورانه و خلاقانه‌ توانست در بین طرفدارن معروفیت زیادی کسب کند. در این مقاله قصد داریم نگاهی بر تاریخچه و سرگذشت طراح برند ورساچه داشته باشیم، با دیمونومی همراه باشید.

تاریخچه بنیان گذاران برند ورساچه “Versace”

تاریخچه بنیان گذاران برند ورساچه

همان طور که گفتیم جیانی علاقه مند به دنیای مد بود که در کنار مادر خود در کارگاه طراحی لباس، این حرفه را ارتقا داد. در سال ۱۹۷۸ به میلان سفر و اولین بوتیک خود را راه اندازی کرد. این بوتیک با نام ورساچه انقلابی را در دنیای مد به وجود آورد. بعد ها به برندی بزرگ و معروف تبدیل شد. از نام خانوادگی خود برای این برند استفاده کرد.

در سال ۱۹۷۸ اولین مجموعه خود را ارائه کرد که با استقبالی بی نظیر روبه رو شد. جیانی به سرعت بعد از اولین مجموعه خود، به عنوان یکی از طراحان پیشرو در دنیای مد تبدیل شد. برند ورساچه بعدها به عنوان معروف ترین برند در لیست، گران ترین برند های جهان قرار گرفت.

بررسی و  شناخت امضا جیانی

جیانی ورساچه لوگوی برند خود را از خرابه های که در آن بازی می کردند، الهام گرفته است. کارهای این برند را با کارهای سنگین و زرق و برق دار می توان شناخت. زیرا در سال های اولیه جزو لوکس ترین برند محسوب می شد.

مفهوم لوگو این برند

مدوسا سفیر برند ورساچه

آرم این برند از مدوسا یکی از اساطیر یونانی، گرفته شده است. زیرا این طرح را در کف خرابه های که با خواهر و برادران خود بازی می کرد، دیده بود. جیانی مدوسا را انتخاب کرد به دلیل اینکه مردم جذب او شده و راه بازگشتی نداشته باشند.

مدوسا اساطیر یونانی، سفیر برند ایتالیایی

مدوسا را در اساطیر یونانی هیولایی می دانند که توسط الهه آتنا خلق شده است. نماد این برند بازگشت به دنیای اساطیری است. مدوسا را گورگو نیز می دانند. زیرا سه گورگون در یونان وجود دارد که که به عنوان انسان های بالدار با موهای از جنس مارهای سمی، توصیف می شود‌. همچنین با نگاه کردن به او به سنگ تبدیل می شوند. احتمالا جیانی با انتخاب این لوگو می خواهد احساس شوک و زیبایی در دیدار با مدوسا اتفاق می افتد، تقلید کند. برخی این موضوع را بیان می کنند که استفاده از سر مدوسا در دنیای مد به عنوان هشداری در برابر غرور و شهوت است.

مرگ جیانی توسط آندرو کونانان بیمار HIV

جیانی در اوج معروفیت خود به سر می برد. پرنسس دایانا جز مشتریان وی ای پی این برند بود. این طراح شخصیتی مرموز و ساکتی داشت. در این حال بسیار مهربان و خنده رو بود. جیانی در حالی که از پله های امارت خود در میامی بالا می رفت، مورد گوگوله تفنگ مرد سیاه پوش، قرار گرفت.

پلیس کمتر از دو هفته پیر می برد که قاتل در قایقی که از خانه جیانی چندان دور نبود، زندگی می کرد. همان طور که گفتیم قاتل او آندرو کونانان بود. به گفته آندرو بعد از دستگیری او، دچار بیماری HIV بوده است. چرا جیانی مورد هدف کونانان قرار گرفت؟ زیرا آندرو علت بیماری خود را مردان همجنسگرا می دانست. همچنین کونانان همجنسگرا بود. بنابراین این طراح ایتالیایی را مورد هدف قرار داد.

آندرو مردان ثروتمند را به قتل می رساند. بعد از دستگیری آندرو پلیس متوجه شد که او دچار بیماری سایکوپاتی یا آسیب روانی، بوده است. زیرا او قاتل زنجیره ای بود. اما برخی اعتقاد دارند که مرگ جیانی یک برنامه ریزی توسط خواهر او دوناتلا ورساچه است. زیرا دوناتلا دنبال معروفیت بوده است.

کلام پایانی

دوناتلا ورساچه راه برادر خود را ادامه داد و برند ورساچه را تا به الان اداره کرده است. همچنین برای یادبود جیانی کالکشن را طراحی و به اجرا گذاشت. مدل های که از دوستان جیانی بودند در ران وی حضور داشتند و به یاد او اشک ریختند. همچنین در این فشن شو پرنسس دایانا، نائومی کمبل، کارلا برونی و خیلی از افراد سرشناس، حضور داشتند. مجموعه دوناتلا برای یاد بود جیانی در موزه مد و فشن پاریس قرار دارد تا یاد این طراح خلاق ایتالیایی از بین نرود. اعدا اینکه دوناتلا در مرگ برادر خود دست داشته است، توسط دوناتلا تکذیب شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *