پرش به محتوا
خانه » بلاگ » نسناس موجودی افسانه ای از باستان آنوناکی ها

نسناس موجودی افسانه ای از باستان آنوناکی ها

این موجود اسطوره ای باستانی است که در دنیای باستان نیز از آن نام برده اند. نسناس جنی نیمه انسان است که یک پا مانند انسان دارد و سر او مانند عقاب یا پرنده است. در مصر باستان این موجود، خدمتگذار خدای سرزمین زیرین است. اگر به داستان های ایران باستان علاقه دارید می توانید در دیمونومی این مقاله را مطالعه کنید.با ما همراه باشید.

نسناس اسطوره‌ی ایران زمین

نسناس موجودی نیمه انسان

این موجود افسانه ای نوعی جن است که نیمی از بدن آن مانند انسان است و قسمت دیگر آن مانند پرنده است. به همین دلیل این جن را نوعی آنوناکی که منقار دارد. درباره این موجود اسطوره ای می گویند، دو جنس نر و ماده دارد. برخی ادعا دارند که این موجود نئاندرتال یا همان انسان نخستین است. این کلمه در فارسی باستان به عنوان کلمه میمون یا آدم نماها استفاده می کردند.

در فرهنگ عامه داستانی تخیلی وجود دارد که در دین های مختلف هیچ تاریخچه ای ندارد. این داستان به صورتی است که این موجود افسانه ای را ابلیس می دانند. این موجود از خانواده ابلیس است و از درگاه خداوند رانده و او را به این ظاهر تبدیل کرده اند.

این داستان گفت و گوی خدا و ابلیس است. زیرا نسل این موجودات به دلیل خوی حیوانی منقرض کرده بودند. در این معامله اگر انسان خالصانه خداوند را عبادت کند؛ این موجودات به کلی نابود و اگر انسان نتواند در راه رستگاری پیروز باشد، نسناس ها پیروز و نقل انسان منقرض می شود.

ظاهر این موجود اسطوره‌ای

نسناس موجودی افسانه ای، بازمانده آنوناکی ها

بلند قامت و کم مو است، برخی از آنها یک چشم در وسط صورت خود دارند. بر روی یک پا می جهند و نیمی از آنها به صورت پرنده است. برخی از آنها قسمت پرنده را ندارند. در لغت نامه ای اسدی، چهار چشم سرخ دارد، موهای سر او به رنگ سبز هستند و روی یک پا می پرد.

در نواحی عدن و عمان نسناس های بسیار وجود دارد. مانند انسان است که یک دست و یک پا و یک چشم دارد، اگر دست راست او بر سینه بگذارد و به زبان عربی صحبت کند، مردم او را شکار می کنند و می خورند. این موجود بی خطر است اما اگر او را مورد آزار و اذیت قرار دهید، با دستی که شبیه پنجه است یکی از چشم هایتان را در می آورد و می خورد.

درباره نسناس افسانه ای

این موجود در تاریکی بر سر راه افراد تنها چه مرد و زن، قرار می گیرد و به زبان عربی سخن می گوید و سوالاتی از آنها می پرسد. باید جواب سوال ها را برعکس آن چیزی که می پرسد بدهید. یکی از سوال های که باید درست جواب بدهید، شب یا روز است. زیرا اگر اشتباه بگوید یک چشم را درمی آورد.

در اکثر لغت نامه و یاداشت های قدیمی از او به عنوان جنی بی آزار یاد می کنند. او در بین انسان ها زندگی می کند و اصولا تنها است و هیچ خانواده ای ندارد. او می تواند خود را نامرئی کند و از دید انسان ها خارج شود. در عمان ابزار های پیدا کردند که متعلق به یابندگان این موجود بودند.

آنوناکی ها چه کسانی بودند؟

طبق داستان های اسطوره ای در جهان آکسفورد، آنوناکی ها خدایان اولیه سومری بودند که آنها را خدای باروری دنیای زیرین می دانند که به جهان زیرین مربوط است. در جهان زیرین اعمال مردگان را مورد قضاوت قرار می دهند.

آنوناکی ها از نسل آنو و کی هستند که این دو خدای آسمان و الهه زمین هستند. آنوناکی ها خدایان کشاورزی و حاصل خیزی نیز هستند. آنها زمین های کشاورزی را حاصل خیز و آسمان را ابری می کنند. در داستان های قدیمی نسناس ها در زمین های کشاورزی انسان ها کار می کردند. زیرا این موجودات علاقه زیادی به محصولات زراعی دارند.

سخن پایانی

نسانس نوع دیگر نسناس ها هستند که آنها را زنان آنها می دانند. این موجود در داستان های افسانه ای، انسان نما هستند که خوی حیوانی دارند. اکثرا بی آزار و در صحرا ها زندگی می کنند. گفته شده در بیابان های عربستان این موجود را پیدا کرده اند. این جن ها سرعتی بسار بالا دارند که نمی توان پا به پای آنها حرکت کرد. در داستان های ترکمنستان این موجود انسان دوست است و هر جا که انسان ببیند سر تعظیم فرود می آورد. اما در داستان های امروز آن را به عنوان آدم خوار می دانند. از همراهی شما تا پایان این مقاله از دیمونومی بسیار سپاس گذاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *