پرش به محتوا
خانه » بلاگ » بند های برجسته موزیک سبک گاث از گذشته تا کنون

بند های برجسته موزیک سبک گاث از گذشته تا کنون

  • از

لازمه و شرط اول گاث بودن و وارد شدن به ساب کالچر گاث، موسیقی و موزیک گاثه!

موسیقی گاث

گاث راک، یا گاث ساده، این سبک موسیقی دارک و مودی از جنبش post-punk در بریتانیا خارج شد. بعد از مدت کوتاهی، یک جنبش گاث کامل جوانه زد و رشد کرد. این ژانر جوی غم انگیز، مالیخولیایی، دراماتیک، پوچ گرایانه و علاقه و ابسشن نسبت به مرگ و تراژدی در حدی که آن را عاشقانه جلوه میدهند.

اشعار شاعرانه، آوازهای عمیق، غنی و حتی شکنجه‌آمیز هستند. و موسیقی اغلب لایه ای است. در حالی که بیشتر گاث راک لزوما هارد راک نیست، برخی از آنها هستند.

در این مطلب همراه ما باشید با معرفی برجسته ترین بند های گاث در طول دهه ها!

بند “Siouxsie & The Banshees”

ژانر ها: Post-Punk, Alternative Rock, Gothic Rock, New Wave

گروه بریتانیایی Siouxsie and the Banshees یک گروه گاث بسیار تأثیرگذار بودند که در بسیاری از ژانرهای دیگر مانند alternative, shoe-gaze, and trip-hop تاثیر گذاشتند. این گروه که توسط سوزی سوز و استیون سِوِرن در لندن در سال 1976 تشکیل شد، به خاطر تم های دارک و شخصیت های آنها روی صحنه، شهرت داشت.

آنها اولین حضور زنده خود را در برنامه تلویزیونی تونی ویلسون “So It Goes” داشتند. سومین آلبوم آنها، Kaleidoscope، به رتبه پنجم چارت بریتانیا رسید و با انتشار Peepshow در سال 1988 در آمریکای شمالی به موفقیت بزرگی دست یافت.قبل‌ از دیسبند شدن در سال 1996، سوزی اند د بَنشیز ۱۱ تا البوم استدیویی منتشر کردند. “Spellbound,” “Cities in Dust,” and “Hong Kong Garden از کارهای موفق آنها به شمار میروند.

بهترین های سوزی اند د بنشیز!

بند “Bauhaus”

ژانر ها: Gothic Rock, Post-Punk

موسیقی راک گاث با بائوهوس آغاز شد، گروه راک انگلیسی با حضور دنیل اش، پیتر مورفی، کوین هاسکینز و دیوید جی که در سال 1978 در نورث همپتون تشکیل شد.

آنها تنها شش هفته قبل از ضبط دمو خود با هم اشنا شده بودند. یکی از آهنگ‌های آن دمو اولین تک‌آهنگ و شناخته‌شده‌ترین آهنگ آنها به نام Bela Lugosi’s Dead شد. دیگر آهنگ‌های معروف عبارتند از: «Dark Entries»، «She’s in Parties» و «All We Ever Wanted Was Everything».

اولین آلبوم بائوهوس In the Flat Field” به طور گسترده ای به عنوان اولین آلبوم گاث در نظر گرفته می شود، و در طول دوران حرفه ای خود، آنها پنج آلبوم استودیویی منتشر کرده اند. در مارس 2022، آنها اولین آهنگ جدید خود را بعد از یک دهه منتشر کردند. “Drink the New Wine” توسط هر یک از اعضای گروه به طور جداگانه در طول قرنطینه کووید ۱۹ ضبط شد.

بهترین های بائوهوس!

بند “The cure”

ژانر ها:Gothic Rock, Post-Punk

د کیور که در سال 1978 در انگلستان شکل گرفت، در ابتدا Easy Cure نام داشت و در ابتدا تغییرات زیادی در لاین اپ خود داشت. رابرت اسمیث خواننده، گیتاریست اصلی و ترانه سرای گروه شد و از آن زمان در این نقش باقی مانده است.

اولین آلبوم The Cure با موفقیت متوسطی منتشر شد و به 50 آلبوم برتر چارت آلبوم های بریتانیا رسید. با این حال، 13 سال پس از شروع، آنها اولین آلبوم شماره 1 خود را با Wish داشتند که نه تنها در چارت بریتانیا بلکه استرالیا نیز در صدر قرار گرفت و در ایالات متحده در رتبه دوم قرار گرفت. اهنگ های «Lullaby» و «Friday I’m in Love» از بهترین آثار آنهاست که هر دو برنده جوایز بندی شدند. The Cure به عنوان یکی از گروه‌های نهایی در ژانر گاث در سال ۲۰۱۹ وارد تالار مشاهیر راک اند رول شد.

بهترین های د کیور!

بند “London After Midnight”

ژانر ها:Gothic Rock, Dark Wave, Industrial Rock

بر خلاف نام گروه، لاندن افتر میدنایت در سال 1990 توسط شان برنان در لس آنجلس، کالیفرنیا تشکیل شد. برنان اساساً تنها عضو است، اما لیستی از موزیسین ها برای اجراهای زنده اضافه شده است. اگرچه برنان به‌خاطر مضامین گاثیک و صداهای صنعت راک شناخته می‌شود، اما در برابر لیبل های ژانر مقاومت می‌کند و احساس می‌کند که داشتن یک لیبل و برچسب روی ژانرشان، خلاقیت آنها را محدود کرده است.

این بند 7 آلبوم، یک EP و دو دمو منتشر کرده است، اگرچه هیچ کدام در چارت قرار نگرفته اند. با این حال، لاندن افتر میدنایت همچنان در بین گاث ها محبوب مانده است و آهنگ‌های «Sacrifice»، «Spider and The Fly»، «Kiss» و «The black Cat» از جمله آهنگ‌های مورد علاقه‌شان است.

بهترین های لاندن افتر میدنایت!

در پارت های بعد همراه ما باشید!
برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *