پرش به محتوا
خانه » بلاگ » بند های برجسته موزیک سبک گاث از گذشته تا کنون | پارت دوم

بند های برجسته موزیک سبک گاث از گذشته تا کنون | پارت دوم

  • از

بند هایی که برای وارد شدن به فرهنگ گاث باید باهاشون اشنا باشید رو در اینجا ببینید!

ویژگی و مشخصات موسیقی گاث چیست؟

ویژگی اصلی موسیقی گاث احساس دارک و مرموز در موسیقی و متن اهنگ است. موسیقی مبتنی بر فرهنگ گاث است، از جمله لباس‌های چرمی تیره، دیدگاه متمایز از زندگی و تمرکز بر جنبه‌های تیره و سخت زندگی. در موسیقی و فرهنگ گاث ساب ژانر ها و شاخه های مختلف ساب کالچر وجود دارد. شما می توانید موسیقی محلی آکوستیک و همچنین موسیقی رباتیک مکانیزه را مانند Goth Industrial پیدا کنید. نقطه مشترک آنها یک چارچوب از سبک موسیقی نیست بلکه یک فرهنگ و یک احساس است.

در پارت دوم معرفی بند های گاث همراه ما باشید

بند “Type O Negative”

ژانر ها:Gothic Metal, Doom Metal

بند Type O Negative که در سال 1989 در بروکلین، نیویورک تشکیل شد، یکی از مشهورترین گروه های گاث راک در اواخر دهه 90 و اوایل دهه 2000 بود. اعضا در ابتدا کنی هیکی، جاش سیلور، سَل آبروسکاتو، و خواننده با تن صدای کم و جذاب پیتر استیل، بودند.

استیل با Roadrunner Records با گروه قبلی که از هم پاشیده بود قرارداد داشت. پس از شنیدن مقداری از اهنگ های بند Type O Negative لیبل رود رانر تصمیم به بستن قرارداد با آنها گرفت. موسیقی اتمسفریک و هوی متال آنها غرق در مرگ، افسردگی و عاشقانه های دارک بود که طرفداران زیادی برای آنها به دست آورد. Type O Negative هفت آلبوم استودیویی ضبط کرد و بیش از 1.5 میلیون آلبوم به فروش رساند. تعداد زیادی از آهنگ‌های آن‌ها در چارت قرار نگرفتند، اما «My Girlfriend’s Girlfriend»، «Everything Dies» و «I Don’t Wanna Be Me» از جمله آهنگ‌هایی هستند که این کار را انجام دادند‌ و وارد چارت شدند.

بهترین های تایپ او نگتیو!

بند “Sisters Of Mercy”

ژانرها:Gothic Rock, Post-Punk, New Wave

گروه انگلیسی Sisters of Mercy در سال 1980 توسط اندرو الدریچ، بن کریستو و دیلن اسمیت در لیدز تشکیل شد. آنها نام خود را از آهنگ لئونارد کوهن گرفته اند.

Sisters of Mercy سه آلبوم ضبط کرده‌اند، اولین و آخرین و همیشه ۱۹۸۵، Floodland ۱۹۸۷، و Vision Thing دهه ۱۹۹۰. گروه همچنان فعال و در حال تور است، اما از سال 1990، که به عنوان اعتراض علیه شرکت ضبط آنها شروع شد، مطالب جدیدی منتشر نکرده است. با وجود این، Sisters of Mercy بیش از 1.5 میلیون آلبوم به فروش رسانده است که «This Corrosion»، «Dominion» و «More» از بهترین آثارشان هستند

بهترین های سیسترز آو مرسی!

بند “The Cult”

ژانرها: Hard rock, post-punk gothic rock

در ادامه گروهی انگلیسی The Cult را داریم که در سال 1983 تشکیل شد. اعضای فعلی گروه شامل اعضای اصلی ایان استبری و بیلی دافی، و همچنین جان تمپستا، چارلی جونز، و دیمون فاکس هستند. تا سال 1984 این گروه با نام Death Cult شناخته می شد.

اولین آلبوم آنها “Dreamtime” موفقیت متوسطی داشت، اما در طول شش سال، چهار آلبوم برتر آنها از جمله “Love”، “Electric”، “Sonic”  “Temple” و “Ceremony” منتشر شد. بند The Cult از آن زمان به انتشار موسیقی ادامه داده است و آخرین آلبوم آنها در سال 2022 منتشر شد.

بهترین های د کالت!

بند “Joy Division”

ژانرها:Post-Punk, Gothic Rock

یکی دیگر از گروه‌های معروف گاث راک Joy Division در انگلستان در سال 1976 تشکیل شد. اعضای آن برنارد سامنر، پیتر هوک، استفن موریس، و خواننده  ایان کورتیس بودند. اولین EP خود-منتشر شده آنها توجه شخصیت تلویزیونی/مالک شرکت ضبط، تونی ویلسون را به خود جلب کرد، که با آنها در Factory Records خود قرارداد بست.اولین آلبوم Joy Division با نام Unknown Pleasures در سال 1979 منتشر شد و پس از آن دومین و آخرین آلبوم آنها به نام Closer در سال 1980 منتشر شد.

متأسفانه کرتیس که از افسردگی و بیماری صرع رنج می برد، در آن سال جان خود را گرفت. بند منحل شد، اما پس از مدت کوتاهی دوباره به هم برگشتند و نام خود را New Order گذاشتند. علیرغم یک حرفه کوتاه، Joy Division بیش از 600000 کپی فروخت. از بزرگ‌ترین آهنگ‌های آنها می‌توان به «Love Will Tear Us Apart»، «She’s Lost Control» و «Shadow Play» اشاره کرد.

بهترین های جوی دِویژن!

در پارت بعدی و آخر همراه ما باشید!
برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *