پرش به محتوا
خانه » بلاگ » بند های برجسته موزیک سبک گاث از گذشته تا کنون | پارت سوم و آخر

بند های برجسته موزیک سبک گاث از گذشته تا کنون | پارت سوم و آخر

  • از

بند های گاث دهه ۸۰ و ۹۰ رو میشناسی؟ نظرت راجع به بند های گاث مدرن چیه؟

موسیقی گاث مدرن

اگر ترند های اخیر نشانه‌ای باشد، کمی احیای دهه ۸۰ در عرصه موسیقی در جریان است. از آنجایی که تعدادی از هنرمندان از عناصر سینث پاپ استفاده می‌کنند و به ریشه‌های آلترنیتیو راک اولیه بازگشته‌اند، نوستالژی فراوان است… و همراه با آن، دریایی از جریان‌های زیرزمینی گاثیک و موج‌دارک به وجود می‌آید.

راستش را بخواهید، گاث راک دقیقا محو نشده و هنوز سرجای خودش است. برخی از گروه‌ها، مانند The Cure، از روزهای اولیه این ژانر حداقل به طور متناوب فعال باقی مانده‌اند.

این بدان معنا نیست که برای پیدا کردن نمایش‌ های برجسته گاثیک راک باید به گروه‌های ریشه‌دار دهه ۸۰ یا حتی ۲۰۰۰ نگاه کنید. تعدادی از هنرمندان نسبتاً جدید وجود دارند که این سبک را به زیبایی به نمایش می گذارند.

در این مطلب همراه ما باشید با معرفی بند های گاث مدرن!

بند “She Past Away”

بند “She Past Away” که در سال 2006 تشکیل شد، یک بند دوتایی در ژانر dark wave و post-punk است که متشکل از Volkan Caner (خواننده، گیتار و ترانه سرا) و Doruk Ozturkcan (درام و تولید) است. با امتحان کردن استتیک قدیمی/جدید موسیقی مصنوعی در گیتار اصلی‌شان، بند” She Past Away” صدا، نگرش و حساسیتی را ایجاد کرد که از طریق شعر مینیمالیستی که به زبان ترکی خوانده می‌شد منتقل شد، که مخاطب را در سفری حماسی و سنگین در اهنگ ها و اجرای زنده آنها سوق میدهد.

بهترین های شی پست اِوِی!

بند “Lebanon Hanover”

پاسخ سرد یخی به دنیای بیگانه که از دو قلب گرم تپنده می آید. لاریسا آیس گلس و ویلیام میبلین، این دو نفر به عنوان رمانتیک های واقعی عصر مدرن ظاهر می شوند، ویلیام وردزورث را تحسین می کنند، مجذوب زیبایی های استتیک هنر نو، کاوش در سواحل و جنگل های بریتانیا در شب و همچنین الهام گرفته از شهرسازی برلین هستند.

لبنان هانوفر یک گروه دو نفره post-punk بریتانیایی-آلمانی هستند که در سال 2010 در ساندرلند انگلستان تشکیل شدند. گروه متشکل از خواننده و گیتاریست سوئیسی، لاریسا آیس گلس و خواننده، بیسیست و سینتیست بریتانیایی ویلیام میبلین است.

بهترین های لبنان هانوفر!

بند “Vision Video”

بند “Vision Video” گروه گاث-پاپ از آتن، جورجیا، تحت تاثیر گروه های دیگر، The Cure، The Chameleons و Joy Division در سال 2020 تشکیل شد‌. مانند بسیاری از گروه‌هایی که ممکن است تحت ژانر «گاث» قرار بگیرند، آهنگ‌های آنها دارای دوز شدیدی از سیاست و تراژدی شخصی است. گنون می‌گوید که بیشتر آهنگ‌های اولین آلبوم آن‌ها، «Inked in Red» در حالی نوشته شده‌اند که او در حال پردازش تجربیات خود به ‌عنوان یک سرباز کهنه‌کار در افغانستان بود.

بهترین های ویژن ویدیو!

بند “Drab Majest”

بند “Drab Majesty” یک پروژه موسیقی آمریکایی است که توسط اندرو کلینکو در لس آنجلس، کالیفرنیا در سال 2011 تأسیس شد.

بند دِرَب مجستی استتیک اندراجینس(androgynous) و وکال قدرتمند رو همراه با لیریکس مدرن و اسرار امیز را ترکیب میکند که دمور به این ترکیب “موج تراژدی” میگوید. دمور برای خلق حضور حیرت‌انگیز خود در صحنه از لباس‌ها، گریم و وسایل برای همراهی با مناظر سرسبز و تحت تأثیر دهه 80 خود استفاده کرد.

بهترین های درب مجستی!

ممنون بابت همراهی در این ۳ پارت!
برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *