پرش به محتوا
خانه » بلاگ » سری فیلم های ژانر ترسناک توطئه آمیز؛ insidious

سری فیلم های ژانر ترسناک توطئه آمیز؛ insidious

  • از

اگر به دنبال فیلم های ترسناک خوب و مهیج هستید، باید سری فیلم های “insidious” را تماشا کنید.

توطئه آمیز

به سختی می توان باور کرد که بیش از یک دهه از اکران اولین فیلم Insidious(توطئه آمیز) می گذرد، چالش های وحشتناکی که زوجی (پاتریک ویلسون و رز بایرن) با آن روبرو هستند و باید از پسرشان در برابر نیروهای بدخواه ماوراء الطبیعه که به خانه آنها حمله کرده اند، دفاع کنند. این سری فیلم طولانی مدت که توسط جیمز وان و لی وانل خلق شده است، خانواده لمبرت و محقق ماوراء الطبیعه الیز راینر (لین شای) را از طریق دنیاهای ماوراء الطبیعه، چشم اندازهای روانی و یک خط زمانی ای که هر چیزی جز کلیشه بوده است، دنبال می کند.

فرقی نمی‌کند فیلم‌های Insidious را دوباره میخواهید تماشا کنید یا برای اولین بار، دو گزینه برای ترتیب نگاه کردن وجود دارد: پیروی از تاریخ‌ های انتشار فیلم ها یا پیروی از خط زمانی داخل خود داستان. از هر راهی تماشا کنید میتوانید در اخر متوجه داستان بشوید، اما اگر ترجیح می‌دهید قبل از توجه فیلم به شخصیت‌ها، تمام داستان‌هارا درک کنید، به احتمال زیاد از نگاه کردن به روش دوم لذت خواهید برد.

ترتیب دیدن سری فیلم های “insidious” به ترتیب خط زمانی داخل داستان:

“Insidious: Chapter 3”

این فیلم پریکوئل(prequel) دو فیلم اول توطئه آمیز و قسمت سوم این مجموعه است. بهتر است با «توطئه آمیز: فصل ۳» شروع کنید تا کوین برنر، نوجوانی را ببینید که معتقد است مادرش تلاش می‌کند با او تماس بگیرد. او برای برقراری ارتباط با او با یک محقق ماوراء الطبیعه به نام الیز تماس می گیرد. زمانی که کوین مورد حمله یک موجود شیطانی قرار می گیرد که یک ماسک اکسیژن به نام «مردی که نمی تواند نفس بکشد» به او وارد می شود. الیز متوجه یک شیطان شیطانی می شود که گرسنه است و به دنبال روح کسی است.

“Insidious: The Last Key”

“توطئه آمیز: آخرین کلید” بیشتر به زندگی الیز و چگونگی کار او به عنوان یک محقق ماوراء الطبیعه می پردازد. این چهارمین فیلم از سری توطئه آمیز است و از نظر زمانی دومین فیلم در جدول زمانی داستان است.

این فیلم دارای چند پیچ ​​و خم است که تماشای آن را هیجان انگیز می کند. همچنین در این فیلم شاهد بک استوری و گذشته ی شخصیت الیز خواهیم بود.

“insidious”

فیلم “توطئه آمیز” در سال 2010 اکران شد و اولین فیلم Insidious در این سری معروف است. جیمز وان کارگردانی این فیلم ترسناک فراطبیعی را بر عهده داشته و اولین فیلم از این مجموعه است. داستان زمانی اتفاق می‌افتد که پاتریک ویلسون و رز بیرن، زوجی که پس از اینکه پسرشان در حال بررسی خانه جدید خانواده‌اش به کما می‌رود، از گروهی فراروان‌شناس کمک می‌گیرند.

“Insidious: Chapter 2”

فیلم “توطئه آمیز: چپتر ۲” در سال 2013 منتشر شد و دنباله ی اولین فیلم منتشر شده از این سری است. این قسمت دومین پارت از سری توطئه امیز از نظر زمان منتشر شدن و چهارمین پارت از لحاظ زمان بندی داخل داستان است.

ترتیب دیدن سری فیلم های “توطئه آمیز” به ترتیب زمان انتشار

  • Insidious – April 1, 2011
  • Insidious: Chapter 2 – Sep. 13, 2013
  • Insidious: Chapter 3 – June 5, 2015
  • Insidious: The Last Key – Jan. 5, 2018

جدید ترین فیلم از سری “توطئه آمیز”

فیلم جدیدی از این سری فیلم های ترسناک به اسم “Insidious:The Red Door” در راه است که داستان “جاش لمبرت به سمت شرق می رود تا پسرش دالتون را به مدرسه برساند. با این حال، رویای کالج دالتون به زودی به یک کابوس زنده تبدیل می شود، زمانی که شیاطین سرکوب شده گذشته او به طور ناگهانی برمی گردند و هر دوی آنها را تعقیب می کنند.” روایت میکند. این فیلم در تاریخ ۷ جولای سال ۲۰۲۳ منتشر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *