پرش به محتوا
خانه » بلاگ » فیلم های رمانتیک، دراما یا ترسناک با حال و هوای گاث !

فیلم های رمانتیک، دراما یا ترسناک با حال و هوای گاث !

  • از

فیلم رمانتیک، درامایی یا ترسناک با حال و هوای گاث میخوای؟ فیلم های گاث همیشه بهترین منابع برای ایده گرفتن از استایل ها و موسیقی گاث هستند!

فیلم های گاث

فیلم‌ هایی که حال و هوای گاث و شخصیت های گاث دارند، به خاطر تصاویر وهم‌آور، ترسناک و ترسناک مجاورشان که معمولاً به رنگ‌های سیاه و تاریک تزئین شده‌اند، شهرت دارند. اما ژانر گاث در کنار غمگین و تاریک بودن، با رمانتیک نیز همراه است. رمانتیسیسم دارک و فانتزی همان چیزی است که ژانر گاثیک را پیچیده و عمیق می کند.

باید توجه داشته باشید که گاث یک ژانر فیلم نیست، بلکه با توجه به کانسپت، موضوع، موسیقی متن، طرز لباس پوشیدن شخصیت ها و خیلی ملاک های دیگر میتوان برچسب گاث را بر روی یک فیلم زد که اکثر این فیلم ها در ژانر رمانتیک، دراما و ترسناک قرار دارند.

در این مطلب همراه ما باشید با معرفی برترین فیلم های گاث!

(1994)The Crow

هر چند ممکن است بی ادبانه باشد اما یک طرفدار گاث یا فرد گاث، هیچ چیز را بیشتر از فیلمی که واقعاً مورد نفرین قرار گرفته است دوست ندارد، با ملاقات براندون لی بیچاره و پایانی نابهنگام در یک حادثه تیر اندازی در صحنه فیلمبرداری «The Crow». خوشبختانه، استعداد باورنکردنی و پسر بروس لی برای اولین بار در نقش اریک درون، یک راکر زنده شده گاث که به دنبال انتقام مرگ خود و همسرش است، یک بازی عمری را کرد.

این فیلم با یک موسیقی متن باورنکردنی شامل Joy Division و Nine Inch Nails، چند تیراندازی بد، و یک ابرقهرمان زیبا و چرم پوش گاث در Draven وارد چک لیست تمام بچهای گاث دهه 90 شد. کارگردان الکس پرویاس طرح تولیدی را برای این فیلم ایجاد کرد که شامل تمام درامای ویکتوریایی و شمعدان بود تا نیازهای فیلم برای گاث بودن را برآورده کند. این داستان دارک کودکان گاث را در فکر فرو برد که ایا لی هنوز جایی در آن بیرون در عمق شب مشغول حل کردن پرونده ی قتل است یا نه.

(1994)Interview With The Vampire

اگرچه گاث ها ترجیح می‌دادند «آن رایس» ظاهر تیره‌تری برای شخصیت‌های برد پیت و تام کروز در «Interview with the Vampire» به دست آورد، سخت بود که برای دو تن از بزرگ‌ترین دل‌نوازان دهه 90 با آرایش کم‌رنگ و دندان‌های نیش سست نشویم، از آنجایی که کریستین دانست تبدیل به حسادت ابدی دختران گاث در همه جا شد بخاطر نزدیکی رابطه اش به لوییس و لستت!

ظاهراً این فیلم برای خیلی از گاث ها جذاب بود! رایس مدت‌هاست که نویسنده محبوب گاث ها در همه جا بوده است، بنابراین این فیلم بسیار مورد انتظار بود و تماشاگران زیادی داشتند و یک فیلم کلاسیک در کانون سینمای گاث ایجاد کردند.

(1991)The Addams Family

سریال Wednesday از نتفلیکس از زمانی که در نوامبر 2022 پخش شد، بسیار بین نوجوانان محبوب شد، درست همانطور که شخصیت ونزدی(کریستینا ریچی) در خانواده آدامز الهام بخش لژیون قبلی بچه‌هایی بود که گرایش‌های گاث داشتند و دوست داشتند در هالووین مانند دیوانه‌های قاتل لباس بپوشند.موفق شدن سریال Wednesday مدیون محبوبیت این شخصیت در خانواده آدامز است.

(1996)The Craft

فیلم “The Craft” گروه هایی از بچه‌ های گاث را به وجود آورد، با نانسی (فایروزا بالک) الگویی از چوکرهای اسپایک دار، گوشواره‌های صلیب وارونه، و رژ لب مشکی برای الهام بخشیدن به هر بچه گاث ناراضی دهه 90 برای شکستن تخته Ouija و گرفتن انتقام بود.

اسکیت اولریش و کریستین تیلور همتایان عالی دبیرستانی را برای این خدمه ویکان طلسم فراهم کردند تا قلدرهای مدرسه را از بین ببرند، حتی اگر گناه حاصل از آن گروه را از هم جدا کند. The Craft همچنین روندی را ترسیم کرد که از طریق آن جوانان معنوی به سمت گرایش های اسرار آمیز کشیده می شوند.

در پارت های بعدی همراه ما باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *