پرش به محتوا
خانه » بلاگ » فیلم های رمانتیک، دراما یا ترسناک با حال و هوای گاث ! | بخش دوم

فیلم های رمانتیک، دراما یا ترسناک با حال و هوای گاث ! | بخش دوم

  • از

فیلم رمانتیک، درامایی یا ترسناک با حال و هوای گاث میخوای؟ فیلم های گاث همیشه بهترین منابع برای ایده گرفتن از استایل ها و موسیقی گاث هستند!

همه چی راجع به فیلم های گاث!

فیلم های گاثیک که اغلب حول محور یک شخصیت اصلی/قربانی زن می چرخد، اغلب شامل یک مثلث عاشقی پر تنش، خانه ای بزرگ که به سبک مجلل و آراسته طراحی شده است، ارواح از انواع واقعی و خیالی، مضامین سرکوب جنسی و/یا حسادت است.

اما فیلم‌های گاثیک اغلب بسیار زیبا هستند، نه فقط از نظر طراحی تولید، بلکه از نظر نوع فلسفه‌ای که سعی می‌کنند با آن دست و پنجه نرم کنند – رابطه زنده‌ها با مرده‌ها و جذابیت عجیب و سرگیجه‌آور ناشناخته مارپیچی که اگر بخواد میتواند مارا در حد مرگ بترساند. فیلم‌های گاثیک در امتداد خط بین زندگی و مرگ، بین خیر و شر، بین نجات و لعنت می‌رقصند که بهترین آنها را برای همیشه لذت‌بخش می‌کند.

همراه ما باشید با ادامه معرفی فیلم های گاث

(2001) “Gypsy 83”

دو دوست گاث رویای چیزی بیشتر از شهر کوچکشان در اوهایو را در سر می پرورانند و یک سفر جاده ای به نیویورک می روند تا در یک کلاب به اسم استیوی نیکس آواز بخوانند. در راه با شخصیت‌های عجیب و غریب آشنا می‌شوند، یاد می‌گیرند که گذشته خود را رها کنند، ماهیت واقعی خودشان را بپذیرند و خود را در طول راهشان کشف کنند.

(2014)”What We Do In the Shadows”

فیلم “What Do We Do in the Shadows”، یک کمدی دارک ماوراء الطبیعه است که سه هم‌خانه خون‌آشام رنگارنگ اما دوست‌داشتنی را دنبال می‌کند: ویاگو، دیکُن و ولادیسلاو، در تلاش‌هایشان برای جا افتادن در جامعه امروزی ولینگتون.

هنگامی که همشهری هشت هزار ساله آنها به نام پیتر حمله می کند و یک هیپستر بیست و چند ساله نیک را به یک خون آشام تبدیل می کند، بچه ها باید راه و رسم های خون آشام هارا را به او بیاموزند و او را در زندگی ابدی تازه کشف شده اش راهنمایی کنند. در عوض، آنها مجبور می شوند یک یا دو چیز در مورد جامعه مدرن از جمله فناوری، اینترنت و کلاب کردن به روش مناسب را بیاموزند.

(2015) “Crimson Peak”

گیلرمو دل تورو، فیلمساز که یک عاشقانه گوثیک استادانه و تخیلی که کمی هم ترسناک‌ است، را به نمایش می گذارد، می گوید: فیلم crimson peak «دارک ترین افسانه ها» است. دستور العمل یک فیلم کلاسیک شامل یک شخصیت در سفر به بزرگسالی است. می‌توانید آن را در آلیس در سرزمین عجایب یا در ملکه برفی، در آثار اسکار وایلد یا هانس کریستین اندرسن بیابید. داستان شامل یافتن استقلال است. در طول این ماجراجویی، این‌ فیلم شخصیت را به «سفر در تاریکی … از طریق فضای جغرافیایی، در سراسر اقیانوس ها، به دنیای زیرین» میبرد.

(2013)”Only Lovers Left Alive”

فیلم Only Lovers Left Alive جیم جارموچ داستان دو خون آشام شکننده و حساس به نام های آدام و ایو را روایت می کند که قرن ها عاشق یکدیگر بوده اند. هر دوی آنها روشنفکرانی فرهیخته با اشتیاق همه جانبه به موسیقی، ادبیات و علم هستند که به سطحی تکامل یافته اند که دیگر برای رزق نمی کشند، اما همچنان وحشی ذاتی خود را حفظ کرده اند.

ممنون برای همراهیتون!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *