پرش به محتوا
خانه » بلاگ » مانگای ترسناک چی بخونیم؟ | پارت دوم

مانگای ترسناک چی بخونیم؟ | پارت دوم

  • از

در این پارت همراه ما باشید با معرفی مانگای ترسناکی که نویسنده خود را به بیماری کشاند، نجات از دست زامبی ها، فرار از دست ویروس کشنده و رباتی که احساسات انسانی پیدا کرد!

چه اتفاقی برای ناکایاما ماساکی افتاد؟

در بخش اول بیشتر به کار های جناب جونجی ایتو پرداختیم و در این بخش به مانگاکای ناکایاما ماساکی، توجه خواهیم کرد. در سال ۲۰۱۸ خبری از این مانگاکا منتشر شد که میگفت ناکایاما ماساکی انتشار مانگای “PTSD Radio” را متوقف کرده است. هرچند دلیل رسمی و مشخصی برای این اتفاق ندادند اما فن ها حدس زدند به دلیل اتفاقی است که برای مانگاکا و تیم اش رخ داده است.

ناکایاما ماساکی برای نوشتن مانگای “PTSD Radio” یک مکان اجاره کرد. در نزدیکی این مکان یک معبد شکسته وجود داشت که بسیار غیرمعمول و عجیب تلقی میشد. چیزی نگذشت که ناکایاما و تیم اش شاهد اتفاقات عجیب و غریب در اپارتمان شدند. مانند صدای ایجاد شدن خراش هایی در سقف، روشن و خاموش شدن چراغ ها و دیده شدن سایه هایی در استدیو. بعد از رخ دادن این اتفاقات، بعضی از اعضای تیم ناکایاما به مریضی دچار شدند اما وقتی تمام این اتفاقات برای خود ناکایاما جا افتاد که دچار بیماری ITP شد. او بیماری خود رو در مانگای خود به تصویر کشید و با جمله ی ” خون مشکی ژله ای مانندی بر روی لب، زبان و لثه هایم است که متوقف نمیشود” توصیف کرد. هرچند که ITP تقریبا جان ناکایاما را گرفت، اما او در سال ۲۰۱۸ به یک بیماری دیگری گریبان شد که او را هم در مانگا به شکل افت شدید دمای بدن انسان که باعث باد کردن کل صورتش شده است توصیف کرد. بعد از پدیدار شدن این وضعیت سلامتی عجیب، ناکایاما نوشتن “PTSD Radio” را متوقف کرده و شروع به کار کردن بر روی اثار دیگرش است.

در ادامه ی معرفی مانگاهای ترسناک همراه ما باشید:

مانگای “PTSD Radio” اثری از ناکایاما ماساکی

مجموعه ای از داستان های کوتاه که در ابتدا شاید فکر کنید هیچ ربطی به هم ندارند ولی هرچقد بیشتر ادامه بدید، متوجه ی الگوی بینشون میشوید. هرچند که این مانگا مجموعه ای از داستان های جدا است ولی هر داستان با محور اصلی که خدای مو است و به دنبال اذیت کردن دیگران است، مرتبط است.

مانگای”Fuan No tane” یا “Seeds of Anxiety” اثری از ناکایاما ماساکی

مجموعه ای از داستان های کوتاه که حول محور خرافات، افسانه های محلی و ارواح میچرخد که همه در فضاها و مکان هایی مانند مدرسه، میان دید و بازدید ها و‌‌… رخ میدهد. به عبارتی دیگر این مانگا ترس ها و تجربه های تراماتایزینگ افراد و چگونه این ترس ها یک تاثیر بزرگ در جامعه ما دارند را در خود به تصویر میکشد. هرچند این داستان های کوتاه بیشتر از ۵ صفحه نیستند اما دلیلی برای ترسناک نبودنشان هم نیست!

  • فیلمی در سال 2013 از روی این مانگا به نام pet peeve ساخته شده است.

مانگای “I Am A Hero” اثری از هانزاوا کنگو

“هیدئو سوزوکی 35 ساله زمانی که مانگای خودش به دلیل فروش کم شکست می خورد، مجبور می شود به عنوان دستیار مانگاکا کار کند. در حالی که او با یک زندگی پیش پا افتاده با توهم مبارزه می کند، متوجه می شود که رابطه او با دوست دخترش اونقدرها هم عالی نیست و مشکوک است که او ممکن است با دوست پسر سابقش به او خیانت کند. هیدئو پس از ابزار نگرانی اش راجع به احتمال دوست دخترش، احساس بدی نسبت به تفتیش عقاید خود می کند و تصمیم می گیرد برای عذرخواهی به خانه او برود.اما دنیایی که او می داند در شرف واژگونی است. در ابتدا، به نظر می رسد که چیز زیادی تغییر نکرده است، اما او به زودی متوجه می شود که جامعه به یک کابوس زنده تبدیل شده است، زیرا واقعیت هولناک آنچه در اطراف او اتفاق می افتد در نهایت شروع به غرق شدن می کند.”

  • این مانگای اون کلیشه ی زامبی ای که تصورش رو میکنید نیست! اگر علاقه ای به کانسپت اخرالزمان و زامبی ها دارید این مانگا بهترین گزینه برای شما است.

مانگای “Emerging” اثری از هوکازونو ماسایا

“ژاپن الگوی درخشان آسیایی موفقیت است. اما چگونه این کشور می تواند یک بحران بهداشتی در مقیاس بزرگ را مدیریت کند؟ چه اتفاقی می‌افتد اگر در شینجوکو، یکی از بزرگترین محله‌های توکیو، مردی در روز روشن در خیابان خون خود را تخلیه کند و منفجر شود؟ مقامات سیاسی و بهداشتی چگونه این دراما را مدیریت خواهند کرد؟ لطفاً تا زمانی که امکانش را دارید در مورد سؤال فکر کنید زیرا برای اساتید اونودرا و سِکیگوچی دیگر خیلی دیر شده است! ویروس نوظهور به آرامی به شریان های پایتخت ژاپن نفوذ می کند؟”

  • اگر به کانسپت پندمیک و پخش شدن ویروس علاقه دارید، این مانگا کاملا مناسب شما است!

مانگای “Litchi☆Hikari Club” اثری از فورویا اوسامارو

“هیرویوکی سونِکاوا یک دانش آموز متوسط ​​در مدرسه راهنمایی کیکو است، یک مدرسه پسرانه دلگیر در یک شهر صنعتی. با این حال، وقتی روز مدرسه به پایان می رسد، هیرویوکی به «زِرا» تبدیل می شود، امپراتور معمایی و شیفته زیبایی انجمن فرقه مانند هیکاری. در سال گذشته، انجمن هیکاری یک ربات هوشمند انسان مانند ایجاد کرده است که  از میوه ی لیچی تغذیه میکند تا دختران زیبا را بدزدد.با این حال، هنگامی که ربات “لیچی” در نهایت یک دختر را دزدیده و به انجمن اورده است، انجمن هیکاری شروع به به هم ریختن می کند. همانطور که زِرا به طور شدیدی در مورد اعدام کسانی که به او خیانت می کنند وسواس پیدا می کند، تعداد اعضای انجمن شروع به کاهش می کند. از انجایی که اعضای باقی مانده شروع به شورش می کنند و لیچی به تدریج انسان می شود، آیا انجمن هیکاری قادر به بهبودی خواهد بود؟”

  • این‌ مانگا‌ ارت زیبا که به چشم بسیار دلنشین میاید و کرکترهایی با هویت و شخصیت غنی دارد. فیلمی با نام Raichi Hikari Kurabu از روی این مانگا ساخته شده است.
ممنون از همراهی گرمتون!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *