پرش به محتوا
خانه » بلاگ » مانگای ترسناک چی بخونیم؟

مانگای ترسناک چی بخونیم؟

اگر به دنبال مانگای ترسناک مناسب برای شروع و وارد شدن به دنیای وحشت و ترس مانگای ژاپن هستی، این مطلبو تا اخر بخون!

مانگا

آیا سوال براتون پیش اومده که مانگا چیه؟ به استایلی از کامیک ها و داستان های مصور ژاپنی، مانگا میگند. مانگا برای رنج سنی خاصی نیست و از بزرگ تا کوچیک مانگا میخونند و یا میخرند. مانگا ژانر های بسیار زیادی دارد. معروف ترین و محبوب ترینشون شونِن(پسرونه) و شوجو(دخترونه) هستند. ولی اینجا ما میخواهیم راجع به ژانر ترسناک مانگا که طرفداران بسیاری دارد، صحبت کنیم.

اگر بخواهیم بین انیمه و مانگای ترسناک یکی را انتخاب کنیم، با ملاک ترس و وحشت، مانگا گزینه بهتری است چرا که در به تصویر کشیدن ترس، وحشت و صحنه های خشونت امیز نویسنده بر روی کاغذ پتانسیل و فضای بیشتری دارد یا به قولی دستش بازتر است! اگر انیمه بین و مانگا خوان باشید، میدونید وقتی که عبارت مانگای ترسناک رو میشنویم اسم “جونجی ایتو” تو ذهنمون پدیدار میشود. جونجی ایتو برجسته ترین و افسانه ای ترین نویسنده در ژانر مانگای ترسناک است. اثارهایی مانند تومیه، گیو، اوزوماکی و…. که در این مطلب معرفی خواهیم کرد، حرف اول رو توی عرصه ی مانگاهای ترسناک میزنند. نویسنده های دیگری مانند هیدوشی هینو با اثاری هولناک، ماساکی نامایکا با اثر PTSD Radio، سوئهیرو مارو با اثر معروف Midori و…. در زمینه ی مانگاهای ترسناک ژاپنی میدرخشند.

در اینجا به برخی از کار های جناب جونجی ایتو میپردازیم و البته که معرفی مانگا از نویسنده های دیگه رو هم فراموش نمیکنیم!

مانگای “Uzumaki” اثری از جونجی ایتو

  • اولین معرفی ما معروف ترین و شناخته شده ترین اثر جونجی ایتو، مانگای اوزوماکی یا مارپیچ است. اوزوماکی به عنوان یکی از بهترین داستان های مصور نوجوان در سال ۲۰۰۹ توسط ASA انتخاب شد.

“در شهر کوروزو-چو، کیریه گوشیما یک زندگی نسبتا عادی ای با خانواده اش دارد. هنگامی که او یک روز برای دیدن دوست پسرش، شوئیچی سایتو، به ایستگاه قطار می رود، پدرش را می بیند که در یک کوچه به صدف حلزون خیره شده است. او بدون اینکه فکرش را بکند، ماجرا را برای شوئیچی تعریف میکند، می گوید که پدرش اخیراً رفتارهای عجیب و غریبی داشته است. شوئیچی تمایل خود را برای ترک شهر با کیریه آشکار می کند و می گوید که شهر به مارپیچ آلوده شده است.اما وسواس پدرش به شکل مارپیچ به زودی مرگبار می شود و زنجیره ای از وقایع وحشتناک و غیرقابل توضیح را آغاز می کند که باعث می شود ساکنان کوروزو-چو به سمت جنون بروند.”

بعد از خوندن این مانگا امکان نداره وقتی که یک شکل مارپیچ به چشمتون خورد یاد اوزوماکی نیوفتید!~ یک خبر خوب هم دارم؛ انیمه ای از اوزوماکی در دست ساخته و به زودی منتشر میشه.

مانگای “Tomie” اثری از جونجی ایتو

  • یکی دیگر از اثار به یاد موندنی جونجی ایتو، تومیه! تومیه رو در هر گوشه کناری از اینترنت دیده اید چون که او معروف ترین کرکتر ساخته شده توسط جونجی ایتو است.  مجموعه ای از داستان هایی راجع به دختری به زیبایی الهه ها که در زیر این .زیبایی چیزی دقیقا برعکس ظاهرش نهفته است

“در یک کلاس دبیرستانی، دانش‌آموزان برای از دست دادن یکی از همکلاسی های خود سوگواری می‌کنند: تومیه کاواکامی، که به قتل رسیده و قطعه قطعه شده است. بچهای کلاس که از اعلام مرگ او شوکه شده ان، از سرنوشت بی رحمانه ای که برای کسی که برایشان عزیز است، گیج میشوند. چنین دختر درخشان و زیبایی لیاقت چنین مرگ وحشتناکی را نداشت. با این حال، یک دانش آموز کاملا آشنا ناگهان در ورودی کلاس ظاهر می شود. زرق و برق دار، باریک و با یک خال زیر چشم چپش، تومیه از دیر آمدن به کلاس عذرخواهی می کند. اما این تازه آغاز رازهای پیرامون این زن به ظاهر غیرانسانی است. مردانی که به اندازه کافی بدشانس هستند که چشم او را به خود جلب کنند، فوراً تحت تأثیر او قرار می گیرند، اما همچنین توسط انگیزه ای تاریک برای تکه تکه کردن او تحریک می شوند، چیزی که اغلب تسلیم آن می شوند. و هر بار، تامیه از مرگ باز می گردد تا به سرگرمی مورد علاقه خود ادامه دهد: بازی با مردان!”

  • تومیه در بعضی دیگر از اثار جونجی ایتو ظاهر میشود و در یکی از قسمت های انیمه ی Junji Ito Collection حضور دارد.

مانگای “Shiver: Junji Ito Selected Stories” اثر از جونجی ایتو

  • ۱۰ داستان جذاب و ترسناک منتخب از جونجی ایتو در قالب یک مانگا. هر ۱۰ چپتر از این مانگا داستانی رو بیان میکند که باعث میشود دیگر به هر چیزی که قبلا دید عادی ای داشته اید، دیگر نداشته باشید!

با معرفی “شیور: داستان های منتخب جونجی ایتو”، معرفی از مانگاهای جناب جونجی ایتو به پایان رسید اما به معنی پایان یافتن اثار درخشان این نویسنده ی بزرگ نیست. در ادامه به معرفی دو مانگای محبوب که از نظر خشونت و روانشناختی شناخته شده هستند، میپردازیم:

‌مانگای “Pumpkin Night” اثری از هوکازونو ماسایا و تانیگوچی سِیما

  • مانگای پامکین نایت یا همون شب کدو تنبل، اثری که به خشونت و جرایم وحشتناکی که در اون رخ داده محبوبه. دختری فوق العاده زیبا که بعد از سوخته شدن تمام صورتش درحالی که یک کدو تنبل بر روی سرش قرار داشت، چه نقشه ای برای انتقام در سر دارد..؟

“نائوکو کیرینو، دختر دانش آموزی که در دوره دبیرستان از قلدری وحشیانه رنج می برد، در بیمارستان روانی بستری شد. چند سال بعد، او تمام کادر پزشکی را می کشد و فرار می کند. اکنون، در حالی که نائوکو با پوشیدن یک کدو تنبل بر روی سرش در اطراف شهر سرگردان است، تمام چیزی که ذهن او را به خود مشغول می کند انتقام گرفتن از کسانی است که ظالمانه به او ظلم کردند. زمان گرفتن انتقام فرا رسیده است. هیچ کس نمی تواند فرار کند. «شب کدو تنبل» به دنبال کشتن همه آنهاست.”

مانگای “Brutal: Criminals the Law Can’t Judge Deserve the Finest Death.” اثری از کوگا کِی و ایزاوا ریو

  • خیلی مواقع پیش اومده که ناراضی و درمانده هستیم از حکمی که قاضی و یا مردم به یک مجرم دادند. یا اینکه مجرمان بی رحم از زیر جرم خود قسر در رفته و محکوم به چیزی نشدند. اگر جزو این دسته از ادما هستین که این حس بهتون دست داده، خوندن این مانگارو شدیدا پیشنهاد میکنم!

“هیروکی دَن، کارآگاه خوش تیپ، موفق و با استعداد همه چیز را دارد. هر تحقیقی که حل می شود، کار خیر دیگری است. با این حال، در حالی که کار او در حال انجام است، هنوز هم زمان هایی وجود دارد که او ناامید و عصبانی می شود. وقتی افراد فرومایه و پست خارج از دسترس قانون هستند، پلیس درمانده است. به همین دلیل است که کاراگاه هیروکی همه چیز را به دست خود می گیرد. هیروکی عدالت پیچیده ای را در اعماق جامعه، به عنوان یک «کار نیک» اجرا می کند. چشم در برابر چشم و دندان در مقابل دندان ”

در پارت دوم همراه ما باشید!

1 دیدگاه دربارهٔ «مانگای ترسناک چی بخونیم؟»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *