پرش به محتوا
خانه » بلاگ » معرفی انیمه های ترسناک

معرفی انیمه های ترسناک

  • از

انیمه

انیمه (تلفظ AH-nee-may) اصطلاحی برای سبکی از انیمیشن‌های کارتونی کمیک و ویدیویی ژاپنی است که در آن شخصیت‌های اصلی چشم‌های درشتی دارند.انیمه سبک رایج در کتاب های مصور یا مانگا ژاپنی است.یک سبک از طراحی با دست و پویانمایی رایانه‌ای است که خاستگاه آن ژاپن بوده‌است و معمولاً بر مبنای مانگا ساخته می‌شود. انیمه‌ها دارای خصوصیاتی از قبیل نقاشی‌های رنگارنگ، شخصیت‌های پرجنب و جوش، داستانی همراه با پیکار و نبرد و اغلب با موضوعاتی خیالی که در آینده رخ می‌دهند، همراه است. 

اصطلاح انیمه یک زبان محاوره ای ژاپنی است که به عنوان مخفف عبارت «انیمیشن» استفاده می شود. به طور کلی در ژاپن، کلمه انیمه مترادف با هر نوع انیمیشن از هر کجا است. با این حال، در سطح بین المللی، انیمه معمولاً به عنوان انیمیشنی گفته می شود که از ژاپن تولید می شود. تمایز بین انیمه و کارتون بیش از آن که فنی باشد فرهنگی است و ریشه آن به بیش از 100 سال پیش باز می گردد.

اصطلاح انیمه می تواند برای بسیاری از مخاطبان غربی جدید باشد. با این حال، در چند دهه اخیر، پیشرفتی را ایجاد کرده است و به مناطقی از سرگرمی های اصلی نفوذ کرده است.

قدمت انیمه به بیش از صد سال پیش برمی گردد. اولین نمونه تایید شده در سال 1917 با نام Namakura Gatana با زمان اجرا تنها چهار دقیقه تولید شد. با گذشت زمان، اوج و فرودهای خود را با موانع مختلفی در داخل ژاپن و بین المللی روبرو کرده است.

کلمه “وحشت” بسیاری از افکار ترسناک را به ذهن متبادر می کند. این در عین حال سرد و هیجان انگیز است.

اینجا تصمیم گرفتیم شما را در تاریکی فرو برویم و چند عنوان انیمه ترسناک را برای شما به ارمغان بیاوریم:

Another

بیست و شش سال پیش دانش آموزی به نام میساکی در یک کلاس سال سوم راهنمایی درس میخواند. او شاگردی ممتاز بود و در ورزش هم خوب بود. همچنین گیرایی و جذابیتش او را در بین همکلاسی هایش محبوب ساخته بود. وقتی او به طوری ناگهانی میمیرد، همکلاسی های او تصمیم میگیرند که تا هنگام فارق التحصیل شدن طوری به رفتارشان ادامه بدهند که انگار او هنوز زنده است. سپس، در بهار سال ۱۹۹۸، پسری به نام ساکاکیبارا کویچی به آن کلاس منتقل میشود، و جو ترسناک آنجا باعث براگیخته شدن شکش میشود. مخصوصا به دختری زیبا و گوشه گیر به نام مـِی میساکی که چشم بندی برچشم خود دارد و همیشه درحال نقاشی است.

Dorohedoro

«سوراخ»، یک منطقه تاریک، فرتوت و بی قانون که در آن آدم‌های ضعیف طعمه آدم‌های قوی اند و مرگ اتفاق غیر معمولی نیست. همه این تعریف‌ها در خور اسمی است که به این منطقه داده شده. یک دنیا که از قانون و اخلاق بویی نبرده و یک آزمایشگاه برای جادوگرانیست که بر آنجا چیره شدند. به عنوان نژادی که بالاترین جایگاه را در جامعه دارند، جادوگر‌ها به ساکنان سوراخ مثل حشرات نگاه میکنند. ساکنان بی قدرت سوراخ که هر روز بدون هیچ رحمی کشته و تحریف میشوند و روی اون‌ها آزمایش انجام میشود، راهروهای بیمارستان «سوراخ» رو همیشه پر کردند…

Perfect Blue

آبی تمام‌عیار یک انیمه ژاپنی در ژانر تریلر روان‌شناختی به کارگردانی ساتوشی کن است. از این انیمه به عنوان تاریک ترین انیمیشن تاریخ سینما یاد میشود. این فیلم محصول سال ۱۹۹۷ کشور ژاپن است که توسط استودیو مدهاوس ساخته شده است.

یکی از اعضای یک گروه بت ژاپنی را دنبال می‌کند که از موسیقی کناره‌گیری می‌کند تا حرفه بازیگری را دنبال کند.این خواننده پاپ بازنشسته که اخیرا بعنوان یک بازیگر فعالیت می کند، توسط یکی از طرفداران افراطی اش که ظاهرا سایه ای از گذشته ی او هست، مورد تهدید قرار می گیرد.همانطور که او قربانی تعقیب می شود، قتل های وحشتناک شروع می شود و او شروع به از دست دادن کنترل خود در واقعیت می کند.

Paprika

جهان رویاها میتواند پنجره ای خارق‌ العاده رو به روحیات باشد، نمایانگر عمیق ترین خواسته‌ها، آرزو‌ها و خاطرات از سرکوب شده. یک آزمایشگاه تکنولوژی محور خوش بین درحال توسعه تکنولوژی تحت عنوان “DC Mini” است، دستگاهی که توان غرق شدن در رویاهای دیگران را دارد. “آتسوکو چیبا” و ” کوساکو توکیتا” بی وقفه درحال کار بر روی توسعه این تکنولوژی هستند، به امید جست و جو در عمیق ترین رویاهای بیماران برای یافتن و درمان علل بیماری‌های روانی و اختلالات ذهنی آنها. هرچند، دسترسی به عمیق ترین رویاهای یک انسان مسئولیت عظیمی را در بر دارد. در دستان نااهل DC Mini میتواند بعنوان یک سلاح ور اقدامات تروریسم روانی و فروپاشی ذهنی مورد استفاده قرار گیرد، با دزدیده شدن این تکنولوژی آتسوکو و کوساکو متوجه مشکل بزرگی که گرفتار آن آمده اند میشوند. با کمک یک افسر، “کونوواکا” کسی که خود نیز در این آزمایشات شرکت داشته، آنها هم در جهان واقعیت و هم در جهان رویا بدنبال تروریست ذهنی خود میگردند.

Hellsing

این سریال تلاش‌های سازمان مرموز و مخفی جهنم را در مبارزه با خون‌آشام‌ها، غول‌ها و دیگر دشمنان ماوراء طبیعی که انگلیس را تهدید می‌کنند، روایت می‌کند.

هلسینگ, یک سازمان مخفی بریتانیا است که برای حفظ جان مردم از تهدیدات موجودات تاریکی مافوق طبیعی است.رهبر فعلی,ایتیجرا وینگاتس هلسینگ است که کنترل ارتش شخصی برای نابودی ارواح را دارد,اما با وجود سربازهای آموزش دیده اش در مقابل با اعتماد ترین نابودگر خون آشامش,مردی به نام الاد,که خود یک خون آشام قدرتمند است.سازمان نه تنها باید با غول ها و خون آشامهای همیشگی رو در رو بشود,بلکه با سازمانی مخفی از طرف واتیکان,و میلینیوم(دوره هزار ساله),و در آخر با گروهی از انسان های دیوانه و مرموز که در جنگ 50 سال پیش بوجود آمدند نیز باید مقابله کند… 

Itou Junji: Collection

این انیمیشن که توسط استودیو دین ساخته شده است، داستان هایی از چندین مجموعه ایتو را اقتباس می کند.

در روشنایی روز و تاریکی شب حوادث مرموزی در سایه انتظار شما را میکشد. آنها غیرقابل توصیف،گریزناپذیر و غیرقابل شکست هستند. مراقب باشید در غیر این صورت راه فراری نیست.

Parasyte: The Maxim

داستان در دنیایی اتفاق می افتد که موجودات فضایی ای به نام انگل به زمین می آیند. آن ها با گرفتن بدن انسان ها با ورود از طریق گوش و بینیشان و گرفتن مغزشان شروع می کنند. یک فضایی به نام میگی فقط می تواند دست راست یک دانش آموز دبیرستانی به نام شینیچی ایزومی را بگیرد و نمی تواند شینیچی را کاملا کنترل کند. میگی و شینیچی یاد می گیرند در کنار هم زندگی کنند و با دیگر انگل هایی که انسان ها را فقط به عنوان غذا می بینند مبارزه می کنند.

Ajin

۱۷ سال از پدیدار شدن شبه‌انسان‌هایی نامیرا به نام «آجین‌ها» در آفریقا می‌گذرد. افراد این گونه به عنوان خطری برای انسان‌ها شناخته می‌شوند و درصورت شناسایی به سرعت دستگیر می‌شوند. کِی ناگای، یک دانش‌آموز ۱۷ سالهٔ دبیرستانی که برای پزشک شدن تلاش خود را می‌کند طی سانحه‌ای از دنیا می‌رود و به عنوان یک آجین به زندگی برمی‌گردد. کِی در حین اینکه به تنهایی برای آزادی خود فرار می‌کند متوجه می‌شود که هم‌گونه‌های آن از آنچه فکر می‌کرد به او نزدیک‌تر هستند.

Mieruko-chan

پیش از این، میکو از روزهای بی تکلف دبیرستان خود لذت می برد، با نمایش های ترسناک آخر شب که فقط به عنوان نوعی سرگرمی عمل می کردند. اما از یک روز سرنوشت ساز، او تنها کسی است که از هیولاهای نامرئی که آزادانه در میان انسان ها راه می روند آگاه است.ناگهان شروع به دیدن هیولاهایی در اطراف خود می کند اما هیچ کس دیگری نمی تواند آنها را ببیند. او به جای تلاش برای فرار یا رویارویی با آنها ، تمام شجاعت خود را به خرج می دهد و آنها را نادیده می گیرد.

با این حال، اگرچه او وانمود می کند که آنها وجود ندارند، او هنوز هم می تواند ببیند که چگونه اطرافیانش، به خصوص بهترین دوستش، هانا یوریکاوا، پر انرژی و دوست داشتنی، مزاحم می شوند. برای محافظت از آنها در برابر مزاحمت های هیولاها، میکو تمام تلاش خود را می کند تا به زندگی مدرسه خود ادامه دهد و از هر بحران دردسرساز دوری کند – حتی زمانی که آنها او را تا حد اشک می ترسانند.

Berserk

برسرک در واقع روایت داستانی پر از خشونت و سیاهیست که بیانگر نبردی نابرابر با سرنوشتی شوم است. داستان به قرون وسطی باز می گردد ؛ شخصیت اصلی داستان گاتس نام دارد ؛ یتیم جنگجویی که به واسطه ی زندگی در میان سربازان مزدور ، بسیار قوی بار آمده و با گذر زمان از تنهایی در می آید و به ارزش همرزم هایش پی می برد. وی بخاطر “داغی شیطانی” که بر روی گردنش حک شده به عنوان شمشیرزنی سیاهپوش دنبال شیاطینی است که او را به سوی خود فرا می خوانند. گاتس قصد انتقام گرفتن از مردی را دارد که حاضر شد در پی رسیدن به اهدافش او و همرزم هایش را قربانی کند. گاتس قدرتمند به همراه شمشیر بزرگ و یک دست مصنوعی به نبرد سرنوشت شوم خود می رود و در این راه جدالی نفس گیر و سهمگین در انتظار اوست بطوری که او را در مرز “جنون” (برسرک) قرار می دهد.

Blood-C

دختری به اسم «سایا» در یک معبد به همراه پدرش زندگی می کند. مثل همه ی بچه های دبیرستانی به دبیرستان می رود و دوستان جالبی دارد. از آن جایی که پدر و دختر هیچ رقمه آشپزی بلد نیستند، به نزدیک ترین کافه نزدیک معبد می روند. به طوری که رئیس کافه، آشپز آنها حساب می شود. «سایا» در ظاهر شبیه به بچه های دیگر است، ولی یک تفاوت بزرگ در او وجود دارد. «سایا» قدرت فرا انسانی دارد. با کمک شمشیری که از معبد قرض می گیرد، به شکار موجودات عجیب و خطرناکی به نام «فرزندان ارشد» می رود. این موجودات از انسان ها تغذیه می کنند و «سایا» شکارچی این موجودات است؛در طول روز، «سایا» یک فرد معمولی است، ولی در شب به موجودی قدرتمند تبدیل می شود…

Hell Girl

گفته می شود که اگر کسی به دنبال انتقام است، باید دو قبر حفر کند – و این به ویژه در مورد کسانی که از وب سایت Hell Correspondence استفاده می کنند صادق است. در نیمه شب، این دامنه وب شوم در دسترس قرار می گیرد و هر کسی که نام کینه خود را وارد می کند، از Ai Enma، دختر جهنمی بازدید خواهد کرد. آی توضیح می دهد که او روح هدف را به جهنم می فرستد، اما درخواست کننده نیز با مرگ آنها در جهنم قرار می گیرد.

برای برخی، این قیمت بسیار زیاد است. برای دیگران، جایی که آنها زندگی پس از مرگ خود را سپری می کنند، هیچ تاثیری بر جهنم فعلی و روزمره آنها ندارد. اما یک چیز مسلم است: دختر جهنمی همیشه در دسترس کسانی خواهد بود که نیاز به انتقام دارند، در حالی که او به طور واقعی وظیفه خود را انجام می دهد که روح ها را به تاریکی منتقل می کند.

ایجاد و حفظ احساس ترس در مخاطب اولویت دارد و باعث ایجاد شوک، ترس یا انزجار از طریق فضا و سناریوهای ترسناک می شود. خلق و خو باید از اهمیتی برابر یا بیشتر از مکان یابی و شخصیت پردازی در انیمه های ترسناک برخوردار باشد. تقریباً همیشه، بازیگران اصلی در معرض خطر دائمی قرار دارند.

معرفی انیمه های ترسناک ادامه دارد،منتظر باشید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *