پرش به محتوا
خانه » بلاگ » وحشتناک ترین فرقه ها در تاریخ امریکا

وحشتناک ترین فرقه ها در تاریخ امریکا

  • از

فرقه ها از اعضا می خواهند که روابط خود را با سایر نقاط جهان، حتی با خانواده قطع کنند. اما تعداد کمی پا را فراتر می گذارند و از اعضای خود می خواهند که ادم بکشند؛ گاهی افراد دیگر و گاهی خودشان را!

فرقه های بدنام

برخی افراد دارای چنان جذابیت و زیرکی ای هستند که می‌توانند یک گروه کلی از افراد را شستشوی مغزی دهند تا جایی که همه چیزهایی را که تا به حال می‌دانستند و به آن باور داشته‌اند دور می‌اندازند، حتی تفاوت بین خوب و بد، درست و غلط را از دست می‌دهند. یادگیری در مورد آزار جنسی، جسمی، روانی و وحشتناک جنسی در فرقه های مختلف بدنام، بدن شما را لرزاند. ما مجذوب این هستیم که چگونه آنها شروع می کنند، چه چیزی در مورد رهبران آنها بسیار مبهم است و اینکه آیا همانطور که همیشه به نظر می رسد، سرنوشت آنها به یک پایان بد ختم میشود؟

The Peoples Temple at Jonestown – معبد مردم در جونزتاون

نام جونزتاون برای همیشه با خودکشی دسته جمعی همراه خواهد بود. جیم جونز معبد مردمی خود را در ایندیانا به عنوان یک انجمن مسیحی شروع کرد. او قصد داشت دنیا را نجات دهد. در سال 1974 او گروه کوچک خود را به زمینی که در کشور گویانا اجاره کرده بود آورد. این زمین جونزتاون نام داشت و با موفقیت همراه بود. این فرقه ددر عرض چهار سال به نزدیک به 1000 نفر افزایش یافت. اما جونزتاون نیز توجه دولت ایالات متحده را به خود جلب کرد. در سال 1978، لئو رایان نماینده کنگره به جونزتاون پرواز کرد تا اتهامات مربوط به سوء استفاده را بررسی کند. رایان پذیرفت که تعدادی از اعضای فرقه ناراضی را با خود به خانه ببرد. در فرودگاه، نگهبانان امنیتی جونزتاون به سمت فراریان آتش گشودند. در میان کشته شدگان یک نماینده کنگره بود.

روز بعد، جونز به همه پیروانش دستور داد که یک نوشیدنی حاوی سیانور بنوشند. مشخص نیست چند نفر می دانستند که مسموم شده است، یا چند نفر مجبور به نوشیدن آن شدند. بیش از 300 نفر از کشته شدگان زیر سن قانونی و نیمی از آنها زیر 10 سال بودند. در مجموع، بیش از 900 نفر از جمله جونز جان باختند. هرچند خودش را مسموم نکرد. او بر اثر اصابت گلوله به سر جان باخت. این بزرگترین مرگ جمعی غیرنظامیان آمریکایی تا حملات 11 سپتامبر بود.

Branch Davidians – دیویدیان شاخه ای

شاخه ی دیویدیان از کلیسای ادونتیست روز هفتم، در دهه 1930 جدا شد. سپس در سال 1981 یک گروه انشعابی از این فرقه، که در مزرعه ای در واکو، تگزاس پنهان شده بودند، تحت نفوذ دیوید کورش قرار گرفتند. کورش گروه را بسیار فراتر از تعلیم مسیحی برد و ادعا کرد که او آخرین پیامبر جهان است و فرزندش برگزیده خواهد بود. او چندین همسر گرفت، برخی از آنها در سن 12 سالگی، تا شروع به ایجاد نسل جدید از حاکمان جهان کند. گزارش هایی مبنی بر جمع آوری سلاح توسط این گروه توجه دولت فدرال را به خود جلب کرد.

در سال 1993 ماموران مسلح اداره الکل، تنباکو و سلاح گرم به مجتمع Waco حمله کردند. یکی از ماموران هنگام بالا رفتن از دیوار به طور تصادفی به پای خود شلیک کرد که باعث درگیری مسلحانه شد. چهار مامور به همراه پنج دیویدیان کشته شدند. سپس FBI فرماندهی را برعهده گرفت و در مورد آزادی 19 کودک در داخل محوطه مذاکره کرد (اما نه والدین آنها). سپس محاصره به یک بن بست مسلحانه که 51 روز طول کشید حل شد. در 19 اپریل 1993، FBI تصمیم گرفت که دیگر نمی توانند صبر کنند. بر اساس گزارش 19 کودک آزاد شده، آنها ادعا کردند که کودکان داخل در خطر هستند. محاصره نهایی شامل گاز اشک آور و تسلیحات سنگین بود. سپس آتش سوزی در داخل ساختمان رخ داد.

اف‌بی‌آی ادعا می‌کند که عمداً توسط دیویدیان برنامه ریزی شده بود، اما برخی از بازماندگان آن را رد می‌کنند. هفتاد و شش نفر از اعضای فرقه در آن روز بر اثر آتش سوزی، سقوط آوار یا شلیک گلوله جان باختند. خیلی ها بچه بودند. فقط نه نفر زنده ماندند. اف‌بی‌آی می‌گوید خود کورش توسط دست راستش هدف گلوله قرار گرفته است.

The Manson Family – خانواده منسون

چارلز منسون می خواست یک جنگ نژادی را آغاز کند که او آن را هلتر اسکلتر نامید. دیدگاه او ظاهراً از آهنگ بیتلز الهام گرفته شده بود. او برنامه داشت پس از جنگ، پیروان او از مخفی شدن در بیابان بیرون آمده و جهان را بازسازی کنند. منسون در مزرعه ای در کالیفرنیا مجموعه ای از افراد رانده و ترک تحصیل کرده را در اطراف خود جمع کرد و به آنها مقادیر زیادی ال اس دی داد. آنها خود را «خانواده منسون» نامیدند. منسون تمام وجهه ی زندگی آنها را کنترل میکرد: چه وقتی مواد مصرف کنند، چه زمانی و با چه کسی رابطه جنسی داشته باشندو سپس دستور کشتن آنها را میداد. 

در 8 آگست 1969 چهار نفر از اعضای خانواده به خانه هنرپیشه شارون تیت و کارگردان رومن پولانسکی فرستاده شدند. پولانسکی در خانه نبود، اما تیت باردار و چهار نفر دیگر به طرز وحشیانه ای به قتل رسیدند. شب بعد، منسون دستور کشتن دوم را صادر کرد: رزماری و لنو لابیانکا. در هر دو صحنه قتل، قاتلان پیام‌هایی را با خون روی دیوارها نوشتند: «مرگ بر خوک‌ها» و «هلتر اسکلتر». این جنایات قرار بود جنگ نژادی آخرالزمانی منسون را آغاز کنند. منسون و چهار تن از پیروانش به اعدام محکوم شدند. زمانی که کالیفرنیا مجازات اعدام را لغو کرد، این احکام به حبس ابد تبدیل شد. منسون در سال 2017 در زندان درگذشت.

Heaven’s Gate – دروازه ی بهشت

بنیانگذاران این فرقه، مارشال اپل وایت و بانی نتلز معتقد بودند که سیاره زمین در شرف «بازیافت» است و تنها راه زنده ماندن این است که از آن خارج شویم. هنگامی که ستاره دنباله دار هیل باپ در سال 1997 در آسمان ظاهر شد، آنها فکر کردند که سوار خود را پیدا کرده اند. اپل وایت به پیروانش گفت که پشت ستاره دنباله دار یک سفینه فضایی بیگانه پنهان شده است که آنها را به «سطح بعدی» می برد. برای سوار شدن به کشتی، آنها باید بدن خود را پشت سر بگذارند.

نتلز در این زمان مرده بود، اما اپل وایت 38 نفر از پیروانش را متقاعد کرد که با او بیایند. آنها یک عمارت در خارج از سن دیگو اجاره کردند، به تخت های دو طبقه رفتند و مخلوطی از فنوباربیتال، سس سیب و ودکا را مصرف کردند. آنها کیسه های پلاستیکی را روی سر خود گذاشتند و صورت خود را با پارچه آبی پوشاندند. همه با کفش‌های کتانی کاملاً جدید نایک یکسان و مرده پیدا شدند.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *