پرش به محتوا
خانه » بلاگ » چه اتفاقى براى جیمز دین افتاد؟ “پورشه نحس”

چه اتفاقى براى جیمز دین افتاد؟ “پورشه نحس”

  • از

در این دنیا هر چیزى عجیب،غیرقابل باور و ممکن است ! جیمز دین بازیگر هالیوود حین رانندگى تصادف کرد.از آن سال به بعد اتومبیل نحسش دردسرساز شد .

زندگى جیمز

جیمز بایرون دین در سال ١٩٣١ در ایندیاناى امریکا متولد شد.او تنها فرزند وینتن دین و میلدرد مرى ویلسن بود.در ١٨ سالگى به کالیفرنیا رفت و در رشته ى تئاتر دانشگاه یوسى ال اى تحصیل کرد.اولین حرفه اش را از سال ١٩۵٠ اغاز کرد و او در برنامه هاى تلویزیونى زیادى ظاهر شد.پس از آن به نیویورک رفت و اولین نقش خود را در فیلم “شرق بهشت” ایفا کرد.

جیمز چشم هاى آبى و موهاى قهوه اى روشن داشت. وى اغلب نقش جوانان خشمگین را بازى مى کرد و دیگر ویژگى هاى چهره جیمز دین در این بود که جذابیت و مردانگى را به یک اندازه داشت.

جیمز دین با زنان متعددى رابطه هاى کوتاهى داشت.جدى ترین رابطه او با بازیگر ایتالیایى،(پیر انجلى)بوده است که با ازدواج ناگهانى انجلى این رابطه پایان یافت.گرچه نزدیکان او معتقد بودند او همجنسگرا بوده است.ویلیام نویسنده اى که در دانشگاه یوسى ال اى هم اتاقى دین بوده است در زندگى نامه اى که پس از مرگ دین انتشار کرد که انها رابطه جنسى داشته اند.

ستاره شدن به سبک جیمز دین

جیمز بایرن دین هنرپیشه امریکایى،نامزد بهترین بازیگر مرد بود.اولین بازیگرى بود که پس از مرگ نامزد اسکار شد و اولین حرفه بازیگرى اش در اگهى پپسى کولا بود،که پس از آن چند نقش در فیلم هاى سینمایى به دست اورد: مثل”ساعت فولاد ایالات متحده”،”خطر” ،”کسى دختر مرا دیده؟”و اخرین فیلم دین “غول” بود.در پایان این فیلم ،قرار بود جیمز در یک مهمانى،در حالت مستى سخنرانى کند که این صحنه (شام اخر) لقب گرفت چون اخرین صحنه اى بود که از مرگ ناگهانى اش بازى کرد.او به جایگاه ویژه در سینما دست یافت.در سال١٩٩٩ بود که او از سوى انجمن فیلم امریکا در فهرست برترین ستاره ى سینماى هالیوود به عنوان هجدهمین بازیگر برتر تاریخ انتخاب شد.جیمز آدمى لجوج،اخمو و مغرور به نظر مى رسید ،شاید همین ویژگى هاى او بود که براى نقشش در فیلم برگزیده شد.او قدرتى عجیب داشت که انسان را با احساساتش همراهى مى کرد .

در دهه ١٩۵٠ به شهرت رسید و مهمترین شهرت او بازى در فیلم (شورش بى دلیل)بود.هنگامى که زنده بود به یک ستاره مشهور تبدیل شد و طرفداران زیادى داشت.جیمز دین با آن جذابیت پسرانه اش در میان بازیگران هالیوود توانسته چهره ماندگار و جهانى بجا بگذارد و با نوع بازى و نقش هایش تاثیر بسیار شگرفى بر سینماى پس از خود گذاشت.

مرگ ناگهانى جیمز دین

جیمز دین از همان دوران علاقه ى زیادى به اتومبیل هاى کورسى و عشق سرعت داشت.او با اولین حقوقش که از بازیگرى در فیلم و تلویزیون دریافت کرد،یک اتومبیل کورسى خرید و در مسابقات اتومبیلرانى شرکت مى کرد.

در سال ١٩٩۵ جیمز دین هنرپیشه جوان ٢۴ ساله بر اثر تصادف با ماشین پورشه اش دارفانى را وداع گفت.او همیشه خطر را به جان مى خرید،تمام لذت و افتخارش را در اتومبیل پورشه اسپایدر نقره اى رنگش خلاصه مى کرد.شاید اگر عشق سرعت نبود این ستاره پرفروغ و با استعداد خاموش نمیشد.این هنرپیشه جان خود را از دست داد و زندگى این ستاره هالیوود براى همیشه بسته شد.

اما این تراژدى تمام نشد.خودروى نحس همچنان ماجراهاى مرگ آورش را ادامه مى دهد.پس از مرگ جیمز،خودرو که به دره سقوط کرده بود به سختى بیرون کشیدند و به تعمیرگاه انتقال دادند.اما در آن جا خودرو از روى جک لیز خورد و روى دو پاى یک مکانیک افتاد.پس از آن یک پزشک این ماشین لوکس را خریدارى کرد تا با آن در رالى هاى اتومبیل رانى شرکت کند اما در اولین مسابقه جانش را از دست داد.ماشین را تعمیر و دوباره از آن در مسابقات اتومبیل رانى استفاده کردند،اما راننده ى بعدى هم در تصادف جان خود را از دست داد.بعد از انتقال خودرو به تعمیرگاه،آن گاراژ نیز به طور کامل در اتش سوخت!بعدها مشخص شد که جیمز دین در بروز این سانحه بى تقصیر بوده.سرانجام در اکتبر ١٩۵٩ براى این که جلوى فاجعه ماشین نحس مرگبار را براى همیشه بگیرند،آن را به ١١ قسمت تکه و فلزش رانیز اب کردند.

تا سال ها هوادارانش در سراسر دنیا براه انداختند که جیمز در تصادف نمرده،او خود را مخفى کرده.

اما براى همیشه ماجراى اتومبیل پورشه شوم تمام شد و جیمز دین پس از مرگش به جایگاه ویژه دست یافت و به عنوان بازیگر برتر تاریخ هالیوود انتخاب شد.همین اسرارامیز بودن و توانایى فوق العاده اش باعث ارتباط برقرار کردن با تماشاگران بود که خاطره ى جیمز دین را ماندگار کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *