پرش به محتوا
خانه » بلاگ » چه سبکی از گاث هستی؟ | پارت دوم

چه سبکی از گاث هستی؟ | پارت دوم

میخوای گاث باشی اما نمیدونی چطوری لباس بپوشی و سبک موردعلاقت چیه؟ همراه ما باش!

اصطلاح بیبی بت

بیبی بت(بچه خفاش) اصطلاحی است که معمولاً توسط گاث های بزرگتر برای توصیف گاث های تینیجر استفاده می‌شود که سعی می‌کنند ماجراجویی‌های ترسناک خود را شروع کنند. با کمال تاسف این اصلاح برای تحقیر استفاده میشود اما مطمئنا تمام گاث ها روزای نه چندان عاقلانه و تجربی خودشون رو سپری کردند؛ شوک دادن به ارزش ها و ارمان هایشان، آزار دادن والدین خود، منحصر به فرد به نظر رسیدن، “علیه سیستم” بودن، و از همه مهمتر، کاوش بیشتر در جامعه گاث ها با تمام وجودشان.

آنها معمولا جوان و بی تجربه هستند‌ و سعی دارند خودشان رو جایی در بین فرهنگ و جامعه ی گاث ها پیدا کنند، سلیقه موسیقی آنها معمولاً سبک متال است مانند مرلین منسون، H.I.M و Korn. بیبی بت ها اکثر وقت ها در سبک “Mall Goth” دیده میشوند چرا که فکر میکنند گاث فقط راجع به افسرده بودن و مشکی پوشیدن است. این مرحله ای است که بیبی بت ها عمیق تر وارد فرهنگ گاث شده و تصمیم میگیرند ایا انها گاث هستند؟میخواهند وارد این جامعه بشوند؟ و….

در پارت قبل، به معرفی سبک های مطرح گاث پرداختیم. در ادامه ی معرفی همراه ما باشید

سبک “Hippie Goth”

مانند هیپی های معمولی، سبک هیپی گاث می تواند فوق العاده دوستدار محیط زیست و حیوانات باشد، احتمالاً وگان یا گیاهخوار نیز باشد. تفاوت در این سبک و هیپی های معمولی، پرخاشگری و دارک تر بودن در سبک زندگی و فشن است. این سبک از گاث ها ممکن است به فرقه های پنهان یا زمینی مانند pagan یا Wicca نیز علاقه زیادی داشته باشند. (البته نه اینکه بگوییم همه در این مذاهب هیپی گاث هستند.)

جادو برای هیپی گاث ها بسیار جالب است. موسیقی مطرح برای این نوع گاث ها عبارتند از راک پاگان، موسیقی فولک(سبکی از موسیقی که فقط در اون خوندن و زدن گیتار به کار میره) و به طور کلی هر چیزی که باب میل خیالات و فانتزی های انها باشد.

لباس‌های معمولی هیپی‌ گاث ها عبارتند از لباس‌های بلند مشکی یا تیره، پیراهن یا شلوار های راسته، پارچه‌هایی با رنگ تیره و عینک‌های بزرگ. تقریباً مثل این است که گاث را به دهه 70 برگردانیم. هیپی گاث سبک ارایشی خاصی ندارد، اما به طور کلی یک مدل خط چشم مانند چشم گربه ای با لب های پررنگ تر به خوبی جواب می دهد.

سبک “Casual Goth”

کژوال گاث ساده ترین سبک از گاث است که فقط با سر هم کردن یک استایل کاملا مشکی، شما گاث هستید! البته نباید وجود اکسسوری را هم نادیده گرفت چرا که یکی از مهم ترین المنت ها در سبک گاث هستند. بیشتر کژوال گاث ها تماما مشکی یا مشکی با رد هایی از قرمز میپوشند و از اکسسوری هایی که با اسکلت تزیین شده باشند، استفاده میکنند.

سبک “Glam Goth”

این سبک از گاث از گِلَم راک الهام گرفته است (افرادی مثل دیوید بووی) با یقه های V شکل، موهای شلخته، پَر، چرم و خز. این نوع سبک بیشتر لباس های تئاتری شبیه به شخصیت های داستان ترسناک ​​میپوشند. طرح‌های حیوانی، پولک‌ها و چرم‌های رنگی همگی از سبک‌های معمولی گاث انحراف داشتند، اما در سبک گلم گاث برای افزایش دراماتیک بودن استایل استفاده میشود.

سبک “Nu-Goth”

این یک ژانر جدیدتر از لباس های گاث است که از نسخه های سیاه و تیره لباس های روزمره استفاده می کند. این یک نسخه کژوال تر و شیک تر از گاث است که از بسیاری از ضد مد الهام گرفته شده است و در مقایسه با سایر سبک های گاث کمتر اغراق و تزئین شده است. اگرچه رد هایی از سبک مینیمال و مدرن در این سبک دیده میشود، اما بیشتر لباس‌ها همچنان به علایق و سنت‌های قدیمی‌تر گاث ها ادای احترام می‌کنند.

سبک “Pastel Goth”

پاستل گاث لباس های گاثیک را ترکیب می کند اما در عوض آنها را با رنگ های بسیار روشن و پاستلی جفت می کند. این سبک گاهی اوقات با تزئینات بیش از حد و دراماتیک مشخص می شود زیرا به اکسسوری های سنگین از جمله رنگ ها، دستبندهای مهره دار و گیره های پلاستیکی مو متکی است. همچنین میتوان سبک بیبی دال، کارتونی یا دیگر تم های کودکانه را در پاستل گاث مشاهده کرد. گاهی اوقات این سبک به لولیتا تبدیل می شود و تأثیر زیادی در ژاپن دارد.

سبک “Romantic Goth”

رمانتیک گاث یک سبک از گاث است که تحت تأثیر فشن دوران رمانتیک (1800-1850) و همچنین ادبیات گاثیک و سبک‌های مدرن گاث قرار گرفته است. سبک رمانتیک گاث بسیار شبیه به ویکتورین گاث است اما تفاوت های واضحی باهم دارند. این سبک بیشتر با فشن و ژانر موسیقی تعریف می‌شود که اغلب با سبک‌ های گاث دیگری مثل ومپایر، پری گاث و ویکتورین گاث ترکیب می‌شود. همچنین ارتباط نزدیکی با ادبیات گاثیک و تأثیر هنر بر موسیقی و تصاویر گاثیک دارد.

رمانتیک گاث به عنوان سبکی نسبتا لایت تر و شادتر از گاث، با تأکید بر رومنس و بیان خود از طریق هنر دیده میشود.این فشن شامل بسیاری از آستین‌های زیبا، توری، یقه‌های بلند، بلوز و دامن‌های بلند لایه‌دار می‌شود.

سبک “Vampire Goth”

ومپایر گاث ها همان رمانتیک گاث ها هستند فقط دندان های نیش اضافه دارند!

گاث های ومپایر، مانند گاث های رمانتیک، از پارچه‌های تیره و مجلل لذت می‌برند. آنها از وسایل توری و ساتن، لباس‌های راسته و سایر لباس‌ها و لباس‌هایی با حس اشرافی یا ظریف‌ تر برای هر دو جنس لذت می‌برند. آرایش در این سبک نیز شبیه رمانتیک‌ گاث است، با چشم های سافت و لب های پررنگ روی صورت رنگ پریده.

ومپایر گاث ها ممکن است ارایش چشمی دقیق‌تری نسبت به گاث های رمانتیک داشته باشند، اما هنوز هم بسیار شبیه به هم هستند. جواهرات و سایر اکسسوری ها به همراه ناخن ها نیز ممکن است بسیار شبیه باشند، اما یک تفاوت اساسی بین این دو سبک این است که گاث های ومپایر، خب، ومپایر هستند! دندان های نیش و لنز های قرمز جزء اصلی این سبک هستند.

1 دیدگاه دربارهٔ «چه سبکی از گاث هستی؟ | پارت دوم»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *